اخبار گردشگری

۶۱ طرح اشتغال فراگیر در میراث فرهنگی استان اردبیل اجرا می شود

به گزارش ایرنا ، علیرضا دباغ عبداللهی روز چهارشنبه در جلسه بررسی طرح های اشتغال فراگیر حوزه میراث فرهنگی استان گفت: این تعداد طرح نیازمند ۶۹۳ میلیارد و ۸۱۰ میلیون ریال تسهیلات است.
او افزود: در صورتی که تمام این میزان تسهیلات پرداخت شود برای یک هزار و ۴۴۳ نفر شغل پایدار ایجاد می شود و افرادی که تسهیلات دریافت می کنند باید تاییدیه تامین اجتماعی را اخذ کنند که پایدار بودن شغل ایجاد شده محرز شود.
نماینده تام الاختیار اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در کمیته اشتغال فراگیر اردبیل همچنین گفت: از این ۶ طرح با رقم ۵۶ میلیارد ریال و ۲۰۰ میلیون ریال در بانک کشاورزی ، ۲۲ طرح با رقم ۲۶۷ میلیارد ریال در بانک ملی و ۹ طرح با ۹۳ میلیارد ریال در بانک تجارت مصوب شد.
به گفته دباغ عبداللهی ، سه طرح با رقم ۱۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در بانک صادرات، ۹ طرح با ۸۹ میلیارد ریال در بانک سپه، هشت طرح با ۴۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال در بانک ملت، ۶ طرح با ۱۵۰ میلیارد ریال در بانک توسعه تعاون و ۲ طرح با ۱۲ میلیارد ریال و ۷۰۰ میلیون ریال در بانک رفاه مصوب شده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل نیز بر لزوم تسریع پرداخت تسهیلات از سوی بانک ها تاکید کرد.
بهمن حسین زاده افزود: هفته آینده عملکرد بانک ها در زمینه تسهیلات پرداختی توسط استاندار اردبیل بررسی خواهد شد و ضروری است بانک ها همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند.
او همچنین بر رفع موانع آیین نامه ها در پرداخت سرمایه در گردش برای توسعه و تجهیز مراکز خدمات گردشگری اشاره کرد و گفت: به زودی پرداخت تسهیلات توسعه و تجهیز در دستور کار قرار خواهد گرفت.
اردبیل از استان های برجسته در زمینه صنایع دستی در ایران محسوب می شود و دستان هنرمندان در هر منطقه از این استان از گذشته های دور کالاها و آثار ارزشمند در این زمینه خلق می کنند.
بیش از ۱۲۰ هزار نفر در استان اردبیل در تولید بیش از ۶۲ رشته متنوع صنایع دستی اشتغال دارند.
چرم و ملیله اردبیل ، معرق نمین ، مرصع سنگ و معرق سنگ خلخال ، گلیم عنبران ، جاجیم بافی ، قالی بافی ، پالاز بافی ، ورنی بافی ، تراش شیشه ، مسند بافی ، سفالگری ، چاقو سازی ، قلم زنی و کاشی معرق از جمله صنایع دستی معروف استان اردبیل است.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده:عارف شیرزاد
۶۰۱۸/ ۱۲۵۷

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


اشتغال


اردبیل