اخبار گردشگری

۶ بنای تاریخی گلپایگان مرمت شد

‘ مصطفی قانونی ‘ روز چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا از مسجد جامع، خانه معظمی، برج و باغ علی اکبری، سر درب امامزاده ۱۷ تَن، خانه شجاع نظام و پل قاضی زاهد به عنوان بناهای تاریخی مرمت شده شهرستان گلپایگان در سال جاری نامبر و افزود: برای مرمت این بناها ۳۰۹ میلیون تومان از محل اعتبارات ملی، درآمد خانه های تاریخی و تملک داریی هزینه شده است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه تاکنون ۲۵ بنای تاریخی شهرستان گلپایگان به ثبت آثار ملی رسیده است گفت:سه بنای تاریخی دیگر این شهرستان شامل تپه وداغ، حمام آقا حسین و کبوتر خانه خواجه علیجان نیز در نوبت ثبت آثار ملی قرار دارند.
رئیس نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلپایگان از مسجد جامع، مناره سلجوقی، امامزاد ۱۷ تن، ارگ گوگد، بازار سنتی، امامزاده سیدالسادات، پل قاضی زاهد و سنگ نگاره ها بعنوان آثار مهم تاریخی این شهرستان نامبرد و بر لزوم همکاری و تعامل مسئولان و شهروندان برای حفظ و نگهداری این بناهای تاریخی تاکید کرد.
شهرستان گلپایگان با قدمتی هفت هزار ساله دارای حدود ۳۰۰ اثر تاریخی و گردشگری است.
این شهرستان با سه شهر گلپایگان، گوگد و گلشهر و ۵۲ روستا و آبادی و جمعیتی افزون بر ۹۰ هزار نفر جمعیت در ۱۸۰ کیلومتری شمال غرب اصفهان قرار دارد.
۷۱۳۸ / ۲۰۹۳ ** خبرنگار: محمد حسین توفیقی ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر

انتهای پیام /*


فرهنگی


مرمت بنای تاریخی


میراث فرهنگی


صنایع دستی و گردشگری


گلپایگان