اخبار گردشگری

رازهای سفر سالمندان

سالمندان نباید سفر رفتن را فراموش کنند. با توجه به گزارش های متخصص امراض دوران پیری معتقدند که سفر در دوران پیری می تواند باعث افزایش طول عمر شود. دوران سالمندی می تواند زمان خوبی برای سفر باشد. مخصوصا برای بازنشستگان که می توانند برنامه ی انعطاف پذیری هم داشته باشند. این برنامه می تواند شامل دیدن عزیزان باشد و یا اشتیاق شما برای دیدن نقاط مختلف جهان.

تحقیق و پرس و جو کنید

۱٫ تحقیق و پرس و جو کنید
معمولا برای سالمندان نرخ های ویژه و تخفیفاتی وجود دارد اما همه ی آنها خوب نیستند. البته برخی بهتر از دیگران است. پس در این باره قبل از رزرو تحقیقاتی انجام دهید تا بهترین را انتخاب کنید. معمولا برای افراد بالای ۶۰ سال یکسری امکانات و تخفیفاتی در نظر گرفته می شود، اما این نرخ پایه ی ثابتی ندارد. سازمان هایی نیز وجود دارند که برای سفرهای هوایی، دریایی، زمینی و یا حتی رزرو هتل برای افراد سالمند خدماتی را ارائه می دهند.

انتخاب هوشمندانه زمان سفر

۲٫ انتخاب هوشمندانه زمان سفر
سفر کردن در ایامی که همه ی افراد به مسافرت می روند برای سالمندان که می توانند برنامه ی انعطاف پذیری داشته باشند به دلیل اینکه مانند دیگر خانواده ها منتظر تعطیلات مدارس نیستند، مقرون به صرفه نیست. مثلا سفر به اروپا در پاییز و زمستان به جای تابستان می تواند بسیار مناسب باشد، زیرا قیمت ها پایین تر است. اما باید به یاد داشته باشید که تحقیقاتی در مورد آب و هوای مقصد نیز داشته باشید، تا باعث آزار شما و بهم ریختن برنامه ی سفرتان نشود.

صبور باشید و عجله نکنید

۳٫ صبور باشید و عجله نکنید
زمان، بهترین هدیه برای سالمندان است زیرا جذابیت سفر را برایشان بیشتر می کند. سفر با قطار بسیار رایج است اما برخی بدون در نظر گرفتن معطلی ها در فرودگاه پرواز را ترجیح می دهند. اما قطار می تواند یک جایگزین ارزان هم باشد. اجاره ماشین نیز گزینه ی دیگری است که با رانندگی می توانید از جاده ها و مناظر اطراف لذت ببرید. اما به قراردهای اجاره توجه کنید: بعضی از موسسات دارای محدودیت سنی برای اجاره ماشین هستند.

از سرمایه خود محافظت کنید

۴٫ از سرمایه خود محافظت کنید
یکی از راههایی که از هزینه های سفر شما می کاهد، استفاده از بیمه ی مسافرتی است. درست است که برای دریافت آن باید مبلغی را هزینه کنید اما به دلیل سن بالای سالمندان که امکان بیماری و یا لغو سفر در لحظات آخر، بیمه ی سفر با پوشش خود هزینه های شما را معقول می کند.

با دوستان یا بستگان به مسافرت بروید

۵٫ با دوستان یا بستگان به مسافرت بروید
سعی کنید همراه فرزند، نوه و یا آشنایان به مسافرت بروید تا بهره بیشتری را دریافت کنید. اگر شما از تخفیفی بهره مند شده اید چرا فرزندانتان را نیز در آن سهیم نکنید. سفر با دوستان و اعضای خانواده یک موقعیت عالی برای اتصال و ایجاد خاطرات ماندگار با هم است.

لینک مطالب:    www.independenttraveler.com