اخبار گردشگری, گردشگری و توریسم

برنامه های فرهنگی نوروزگاه همدان در قالب تقویم گردشگری گردآوری می شود

علی خاکسار روز سه شنبه در ستاد خدمات سفر استان همدان افزود: نوروز ۹۶ بیش از ۱۳۷ برنامه در قالب نوروزگاه در استان همدان اجرا شد و نوروز امسال تعداد بیشتری از این برنامه ها با شکلی متفاوت اجرا می شود.
وی بیان کرد: در این راستا، سازمان های مردم نهاد، دستگاه ها و نهادهای شهرستانی می توانند برنامه ها و آیین های بومی و محلی خود را در قالب نوروزگاه ها اعلام کنند تا در تقویم گردشگری استان گنجانده و به مسافران اطلاع رسانی شود.
وی بیان کرد: امسال ۱۱ کمیته، زیر مجموعه ستاد خدمات سفر استان همدان فعال است و این کمیته ها، فعالیت خود را از این هفته آغاز می کنند.
وی اظهار کرد: با توجه به نامگذاری همدان به عنوان پایتخت گردشگری آسیا انتظار می رود نوروز امسال برای ساماندهی دست فروش ها در اماکن پرگردشگر همدان همچون آرامگاه بوعلی سینا، تپه هگمتانه و آرامگاه باباطاهر به صورت جدی اقدام شود.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان با بیان اینکه گردشگری کودک محوریت فعالیت های همدان است گفت: دستگاه هایی که در حوزه کودک فعال هستند باید در این زمینه مشارکت داشته باشند.
خاکسار یادآور شد: در ۲۵ اسفند ۹۵ تا ۱۵ فروردین سالجاری، ۳۲۹ هزار نفر از اماکن تاریخی دارای بلیت استان بازدید کردند همچنین ۲۱۳ هزار نفر از اماکن تفریحی و توریستی استان و و ۲ میلیون و ۱۹۱ هزار نفر از جاذبه های طبیعی استان همچون سراب ها بازید کردند.
وی ادامه داد: نوروز ۹۶ حدود ۳۴۶ هزار نفر در اقامت گاه های دارای مجوز استان اقامت داشتند.
به گزارش ایرنا، استان همدان در سال ۲۰۱۸ به عنوان پایتخت گردشگری آسیا انتخاب شده است و در سال ۲۰۱۸ میزبان وزرای گردشگری ۳۴ کشور آسیایی و بیش از ۵۰۰ عضو وابسته به سازمان جهانی گردشگری خواهد بود.
استان همدان که در دامان کوه الوند پهنه گسترانیده با تمدن سه هزار ساله از کهن‌ ترین شهرهای جهان است و به واسطه دارا بودن بیش از یکهزار و ۸۰۰ اثر تاریخی و گردشگری، در سال ۸۵ با مصوبه مجلس شورای اسلامی به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران معرفی شد.
این استان با دارا بودن آثار تاریخی و باستانی ارزشمندی همچون تپه هگمتانه، کتیبه های گنجنامه، آرامگاه بوعلی سینا، آرامگاه باباطاهر، گنبد علویان و جاذبه های طبیعی همچون غار علیصدر هم‌ اکنون به عنوان پنجمین شهر گردشگری کشور شناخته می‌ شود.
۱۱۸۱/۲۰۸۷
خبرنگار:الهام تدین** انتشاردهنده: زهرا پیرنیا

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


نوروزگاه های همدان


خدمات سفر