اخبار گردشگری

همدان می تواند در حوزه گردشگری کودک و خانواده برند باشد

علی مالمیر روز سه شنبه در جلسه اعضای کارگروه تخصصی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان افزود: کودکان در انتخاب مقصد سفر خانواده ها تاثیر گذار هستند و می توان با سرمایه گذاری اندک در حوزه گردشگری خانواده و کودک، تعداد گردشگران استان را از این راه افزایش داد.
وی ادامه داد: همدان برای گردشگری و سفر خانواده ها مقصد خوبی است و ظرفیت های زیادی همچون آب و هوای مطبوع، تنوع جاذبه ها و نزدیکی به پایتخت دارد که می تواند در جذب خانواده ها موثر باشد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان با اشاره به حضور فعال همدان در نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران گفت: همه ساله در بهمن ماه نمایشگاه بین المللی گردشگری در تهران برگزار می شود و همدان هر ساله همچون دیگر استان ها در این نمایشگاه حضور می یابد اما امسال این نمایشگاه برای همدان تفاوت عمده ای داشت.
مالمیر اضافه کرد: امسال یک سالن مجزا با مساحت یک هزار و ۸۰۰ متر مربع در این نمایشگاه به همدان اختصاص یافت که ۲۰ برابر فضای غرفه های همدان در سال های قبل بود و فرصتی را فراهم کرد تا رویدادهای همدان ۲۰۱۸ برای بازدیدکنندگان مطرح و جاذبه های استان با سرفصل کودک و خانواده معرفی شود.
وی اظهار کرد: امسال مخاطبان نمایشگاه بین المللی گردشگری از فعالان صنعت گردشگری به خانواده ها تغییر کرده بود و به گفته مسئولان، حضور همدان با سرفصل گردشگری کودک و خانواده در این زمینه نقش بسزایی داشت.
مالمیر یادآور شد: در این نمایشگاه ۲۵ هزار کتابچه در غرفه تله کابین گنجنامه در بین بازدید کنندگان توزیع شد و کارگاه باستان شناسی کودک و کارگاه سفال گری کودکان همدان با استقبال روبرو شد.
وی با بیان اینکه دبیرخانه همدان ۲۰۱۸ در ساختمان تالار قرآن همدان متمرکز شده است، گفت: فعالان بخش خصوصی و دولتی می توانند نظرات و پیشنهادات خود در این زمینه را به دبیرخانه همدان ارسال کنند.
به گزارش ایرنا، ۳۲۹ هزار مسافر از ۲۵ اسفند سال گذشته تا ۱۵ فروردین سالجاری از مکان های تاریخی استان همدان که برای بازدید از آنها نیاز به بلیط است، دیدن کردند.
همچنین ۲۱۳ هزار تن از اماکن تفریحی و توریستی این استان و ۲ میلیون و ۱۹۱ هزار مسافر از جاذبه های طبیعی همدان همچون سراب ها بازید کردند.
استان همدان که در دامان کوه الوند پهنه گسترانیده با تمدن سه هزار ساله از کهن‌ ترین شهرهای جهان است و به واسطه دارا بودن بیش از یکهزار و ۸۰۰ اثر تاریخی و گردشگری، در سال ۸۵ با مصوبه مجلس شورای اسلامی به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران معرفی شد و در سال ۲۰۱۸ نیز به عنوان پایتخت گردشگری آسیا انتخاب شده است که در این راستا میزبان وزرای گردشگری ۳۴ کشور آسیایی و بیش از ۵۰۰ عضو وابسته به سازمان جهانی گردشگری خواهد بود.
این استان با دارا بودن آثار تاریخی و باستانی ارزشمندی همچون تپه هگمتانه، کتیبه های گنجنامه، آرامگاه بوعلی سینا، آرامگاه باباطاهر، گنبد علویان و جاذبه های طبیعی همچون غار علیصدر هم‌ اکنون به عنوان پنجمین شهر گردشگری کشور شناخته می‌ شود.
۱۱۸۱/۲۰۹۰
خبرنگار: الهام تدین** انتشار دهنده: سعید زارع کندجانی

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


گردشگری


همدان۲۰۱۸