اخبار گردشگری

افزایش ۸۰ درصدی جمعیت شهرستان قشم در پنج روز آخر دهه فجر

به گزارش ایرنا، پژمان بهرامی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگاران قشم افزود: در پنج روز آخر دهه فجر ۷۹ هزار و ۵۶۴ نفر از مسافران با استفاده از وسایل نقلیه از مسیر اسکله های پهل-لافت با استفاده از شناورهای ویژه حمل خودرو بر روی دریا (Landing craft) به جزیره قشم وارد شدند.
وی ادامه داد: این تعداد مسافر با ۱۹ هزار و ۸۹۱ خودرو شخصی و عمومی شامل سواری، اتوبوس و مینی بوس با گذر از آب های نیلگون خلیج فارس به جزیره قشم آمدند.
بهرامی گفت: در همین مدت ۳۳ هزار و ۳۹۱ مسافر با استفاده از شناورهای تندرو از اسکله شهید حقانی بندرعباس وارد اسکله شهید ذاکری شهر قشم شدند.
وی افزود: بر اساس آمارهای اعلام شده از سوی فرودگاه بین المللی قشم، در نیمه دوم دهه فجر امسال هفت هزار و ۸۰۶ مسافر نیز از طریق فرودگاه مزبور به این جزیره مسافرت کردند.
مدیر امور بنادر سازمان منطقه آزاد قشم اظهار امیدواری کرد: بر اساس میزان استقبال از سفر به این جزیره قشم در مناسبت های مختلف در طول سال جاری پیشبینی می شود نوروز سال ۱۳۹۷ یک حادثه استثنایی در حوزه گردشگری جزیره قشم رخ دهد.
جزیره قشم به وسعت یکهزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع، دارای جاذبه های مختلف گردشگری از جمله غارهای خوربس، غار نمکی، جنگل های دریایی حَرّا، جزایر ناز، خلیج دلفین ها، دره ستاره ها، تنگه و دره چاهکوه و بام قشم است.
همچنین سواحل زیبا، قلعه پرتغالی ها، موزه ژئوپارک، سایت تخم گذاری لاک پشت های پوزه عقابی، چاه های تلا، موزه لنج سازان روستای گوران و بادگیرهای بندر تاریخی لافت از دیگر جاذبه های گردشگری جزیره قشم است.
۶۹ کاشانه-مهمان در روستاهای جزیره قشم مشغول به فعالیت هستند که ظرفیت مناسبی برای بومگردی فراهم شده است.
آب و هوای بهاری درنیمه دوم سال، باشگاه های غواصی، ورزش های هیجانی در دریا، هوا و زمین، انواع غذاهای دریایی و اداب و سنت های مردم بومی قشم، این جزیره را به یکی از مقاصد گردشگری جنوب ایران تبدیل کرده است.
شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، هرمز، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در جنوب استان هرمزگان واقع است.
خبرنگار و انتشار دهنده: حسین آزادمنجیری
۷۵۰۰

انتهای پیام /*


فرهنگی


تعطیلات دهه فجر


گردشگری


قشم