اخبار گردشگری

ادعای وال استریت ژورنال: ضیافت شام خصوصی روحانی با ۳ نماینده دموکرات آمریکا

به گزارش فارس، روزنامه وال استریت ژورنال مدعی شد که در سال ۲۰۱۳ و در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل ۳ نماینده دموکرات کنگره آمریکا در یک ضیافت شام خصوصی با حسن روحانی شرکت کرده‌اند.

 

«کیت الیسون» نماینده مینه سوتا، «اندر کارسون» نمانیده ایندیانا و «گرگوری میکز» از نمایندگان نیویورک در این ضیافت حاضر بوده‌اند. همچنبن «لوئیز فراخان» از فعالان ضد صهیونیسم که یک گروه حامی سیاه پوستان ملل اسلامی را رهبری می‌کند نیز در این ضیافت حضور داشته است.

 

براساس این گزارش، این دیدار چند ساعت بعد از سخنرانی روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل در آن سال برگزار شده است.

 

الیسون، کارسون(مسلمان) و میکز از اعضای مجمع نمایندگان دموکرات سیاه پوست کنگره آمریکا هستند. گرگوری میکز از نمایندگانی بود که سخنرانی سال ۲۰۱۵ بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کنگره را تحریم کرده بود.

 

وی در مصاحبه‌ای گفته بود؛ «از نظر من، این حرکت(سخنرانی نتانیاهو در کنگره) به مثابه اهانت به رئیس جمهور آمریکاست. باراک اوباما رئیس جمهور من است. او رئیس جمهور ملت است و از این رو، آشکار است که من در این جلسه شرکت نخواهم کرد.»

 

کیت الیسون مسلمان و در حال حاضر نیز معاون رئیس کنگره ملی حزب دموکراتیک است.

 

سال ۲۰۱۳ اولین حضور حسن روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل بود که در آن با باراک اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا نیز به صورت تلفنی گفتگو کرد.

 

حسن روحانی پیش از این اشاره‌ای به این نوع دیدارها کرده بود. وی گفته بود؛ در جلسه‌ای که با رهبران اسلامی در آمریکا داشتیم دو تن از اعضای کنگره هم که مسلمان بودند حضور داشتند، آنها از این انتخابات تجلیل زیادی کردند و گفتند که اصلاً فضا عوض شده و ما دستمان باز شد [و گفتند که ما در این فضا به فکر این هستیم که یک گروه طرفدار ایران در کنگره درست کنیم.