اخبار گردشگری

دوستی و رابطه تهران

به گزارش روز شنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، ابوذر ابراهیمی‌ترکمان درحاشیه روزهای فرهنگی ایران در ترکمنستان افزود: هنرمندان کشور من با دل خود ترکمنستان آمده تا فرهنگ و مهربانی ملت ایران را به مردم این سرزمین هدیه کنند.
وی با تأکید بر اینکه دو کشور برادر و دوست یکدیگر به شمار می روند که هیچگاه در روابط گرم و دوستانه آنها خللی ایجاد نشده است، اظهار داشت: رؤسای جمهور دو کشور آقایان قربان قلی بردی‌محمدوف و دکتر حسن روحانی، همواره به تداوم این دوستی‌ها تأکید دارند.
ترکمان با اشاره به اینکه برنامه روزهای فرهنگی ایران و ترکمنستان به لطف مهربانانه رییس جمهوری ترکمنستان برگزار شده است، اظهار داشت: به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی ایران سپاس صمیمانه و عمیق خود را به وی ابراز می‌کنم.
رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی همچنین با گفتن اینکه فرهنگ همواره حلقه اتصال دو ملت ایران و ترکمنستان بوده است، گفت: دوستی و برادری ایران و ترکمنستان هیچگاه نباید دستخوش غفلت و نامهربانی شود.
ابراهیمی‌ترکمان در ادامه خطاب به ترکمن‌های حاضر گفت: امروز هنرمندان کشور من نه با پا؛ بلکه با دل خود به سرزمین شما آمده‌اند تا با زبان دل، فرهنگ و دوستی و مهربانی مردم ایران را به شما هدیه کنند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران، مرزهای دو کشور ایران و ترکمنستان را مرزهای دوستی نامیده‌ اند و دوست همواره شیرینی را برای دوست آرزو می‌کند، بر این اساس با افتخار بیان می‌کنم که پایدار باد دوستی ایران و ترکمنستان.
آیین افتتاحیه روزهای فرهنگی ایران در ترکمنستان با حضوروزیر فرهنگ ترکمنستان و هیأت فرهنگی و هنری ایران و مدیران بلندپایه فرهنگی ترکمنستان، در محل کاخ مقاملار مرکز فرهنگی دولتی ترکمنستان، برگزار شد.
به گزارش ایرنا، تاکنون چندین مرتبه هفته های فرهنگی همراه با هفته های فیلم و روزهای فرهنگی با حضور وزرای فرهنگ و رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در دو کشور برگزار شده است.
به عنوان مثال هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان ۱۵ اسفند به همت رایزنی فرهنگی ایران در عشق‏آباد برگزار شد.
همچنین هفته فرهنگی ایران در ترکمنستان ۱۸ بهمن‌ماه ۹۵در محل کاخ مقاملار مرکز فرهنگی دولتی ترکمنستان در عشق‌آباد برگزار شد.
همچنین نخستین هفته فرهنگی ترکمنستان در ایران ۲۸ اردیبهشت‌ماه ۹۶ با حضور جمعی از هنرمندان این کشور و وزیر فرهنگ و سفیر ترکمنستان در ایران برگزار شد.
براساس تفاهم نامه ها و تعاملات فیمابین مقر شده است که برای توسعه و تعمیق روابط فرهنگی و هنری دو کشور، برگزاری هفته ها و روزهای فرهنگی و فیلم همچنین در ایران و ترکمنستان ادامه داشته باشد.
فراهنگ ** ۱۳۵۵ ** ۱۸۲۳ ** تنظیم: علی اکبر قزوینیان انتشار: طاهره نبی اللهی

انتهای پیام /*


فرهنگی


سازمان فرهنگ


ایران


ترکمنستان


ابراهیمی ترکمان