اخبار گردشگری

قطار گردشگری ‘مثلث طلایی’ وارد اصفهان شد

به گزارش ایرنا، مدیرکل راه آهن استان اصفهان گفت: این قطار با هدف توسعه صنعت گردشگری، رشد اقتصادی، رونق بازار داخلی و استفاده از ظرفیت های راه آهن برای سفر ایمن و آسوده، امروز وارد ایستگاه راه آهن اصفهان شد.
سیدرضا سادات حسینی افزود: این قطار با سه سالن چهار تخته ۴۰ نفره غزال شرکت ‘ریل سیر کوثر’ و یک واگن رستوران با ۶۰ مسافر، بعداز ظهر چهارشنبه ۱۸ بهمن از ایستگاه تهران حرکت خود را آغاز کرد و روز پنجشنبه ۱۹ بهمن به ایستگاه سعادت شهر استان فارس وارد شد.
وی اظهار کرد: گردشگران پس از دو روز اقامت در استان فارس و بازدید از مجموعه‌های تاریخی شهرستان پاسارگاد و شهر شیراز، امروز وارد ایستگاه اصفهان شدند.
مدیرکل راه آهن استان اصفهان افزود: مسافران قطار پس از یک روز اقامت و بازدید از اماکن فرهنگی و ابنیه تاریخی و جاذبه های شهر زیبای اصفهان، این شهر را به مقصد یزد و تهران ترک خواهند کرد.
این قطار در ادامه ورود قطارهای گردشگری به اصفهان و پس از ورود قطار گردشگری تهران – بادرود در ۱۶ آذر سالجاری به شهر تاریخی بادرود در این استان، امروز شنبه وارد شهر اصفهان شد.
طرح ‘مثلث طلایی گردشگری ایران’ شامل سه استان فارس، اصفهان و یزد است که توسط مسئولان این استان ها به تصویب رسیده و اقدامی نو و مورد حمایت ویژه هر سه استان برای برند سازی در بخش گردشگری محسوب می شود.
طرح مثلث طلایی گردشگری ایران توسط بخش دولتی و خصوصی اجرا می شود.
از سال ۱۳۹۳ تاکنون ۲۰ قطار و امسال چهار قطار گردشگری بین المللی وارد اصفهان شده است.
استان اصفهان با برخورداری از جاذبه های طبیعی و ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی که یکهزار و ۸۵۰ اثر آن به ثبت ملی و چهار اثر شامل میدان نقش جهان، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع به ثبت جهانی رسیده،، کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است.
ت/۶۰۲۷/۶۹۹۴
خبرنگار: آرزو فلاح * انتشار: شکراللهی

انتهای پیام /*


فرهنگی


قطار گردشگری “مثلث طلایی”


راه آهن اصفهان


فجر ۹۶