اخبار گردشگری

افزایش ماندگاری گردشگر با ساخت شش هتل جدید در لاهیجان

اسماعیل پورحسن روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:تا دو سال قبل در لاهیجان فقط سه هتل سه ستاره و دو ستاره وجود داشت اما امسال دو هتل ابریشمی و هتل آپاتمان تعطیلات در این شهرستان به بهره برداری رسیده اند و چهار میهمانپذیر و سه هتل آپارتمان نیز وجود دارد.
وی همچنین اظهارداشت:در ایام دهه فجر امسال هفت طرح گردشگری شامل یک واحد هتل آپارتمان (تعطیلات )، چهار دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری و دو کارگاه سفال و معرق به بهره برداری رسیده است.
وی تصریح کرد: برای افتتاح و بهره برداری طرح های دهه فجر ۴۴میلیارد ریال هزینه شده است .
وی یادآورشد: لاهیجان شهری با معماری کهن و دارای جاذبه های طبیعی و تاریخی است که از آن جمله می توان به بافت تاریخی ، استخر لاهیجان ، استخرحاجی آباد، تالاب امیرکلایه ، بام سبز و تله کابین ، بقاع متبرکه ، آرامگاه شیخ زاهد گیلانی و مقبره کاشف السلطنه (موزه تاریخ چای) اشاره کرد.
وی اظهارداشت:شهرستان لاهیجان یک هزارو ۴۰۰ تخت اقامتی شامل هتل آپارتمان ، مهمانپذیر و خانه مسافر و شش دفتر اطلاع رسانی و رزرواسیون و ۹دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری و ۲۰واحد پذیرایی (رستوران ) می باشد.
وی گفت: شهرستان لاهیجان دارای ۲۹ اثر تاریخی و مذهبی است که ۱۴ اثر آن جزء بناهای مذهبی شهرستان محسوب می شوند که از جمله این آثار می توان به بقعه آقاپیرجنگی ، بقعه شیخ زاهد گیلانی ، بقعه چهارپادشاه ، امیرشهید ، میرشمس الدین و مسجد اکبریه اشاره کرد.
در سال بین سه و نیم تا چهار میلیون مسافر و گردشگر به شهر لاهیجان سفر می کنند.
خبرنگار: نظرپور**انتشار دهنده: بابایی
۶۰۲۹ /۶۰۳۰

انتهای پیام /*


اجتماعی


گردشگری


هتل