اخبار گردشگری

۹ نفر در خراسان شمالی کارت راهنمایان گردشگری دریافت کردند

مینا هاشمی مرغزار سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: راهنمایان گردشگری صرفاً مجاز به ارائه خدمات راهنمایی به دفاتر و شرکت های خدمات مسافرتی و گردشگری دارای مجوز از سوی سازمان هستند.
وی اضافه کرد: راهنمای گردشگری کسی است که راهنمایی گردشگران و مسافران داخلی یا ورودی به کشور را با علایق خاص نظیر طبیعت گردی تخصصی، گردشگری سلامت، گردشگری ورزشی، گردشگری زیارت، گردشگری دریایی در بازدید و بهره مندی از خدمات تخصصی مرتبط بر عهده دارد.
وی ادامه داد: این قبیل راهنمایان علاوه بر تسلط و اطلاعات کافی در باره میراث فرهنگی و طبیعی، آداب و رسوم و مقررات منطقه فعالیت خود باید تخصص لازم در حوزه گشت های تخصصی مربوط را نیز دارا بوده و بتواند اطلاعات را به زبان قابل درک برای گردشگران توضیح دهد.
هاشمی مرغزار افزود: آن ها همچنین باید بتوانند گردشگران را از خطرات احتمالی پیش از سفر و در هنگام سفر آگاه کنند و علاوه بر این به یک زبان خارجی تسلط داشته باشند.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت:برای نخستین بار در خراسان شمالی انجمن حرفه ای راهنمایان گردشگری پس از پیگیریهای زیادی تشکیل شد.
بیش از یکهزار و ۲۰۰ اثر تاریخی در خراسان شمالی شناسایی شده که ۵۸۳ اثر آن به ثبت رسیده است. این استان ۸۶۳ هزار نفری دارای قومیت های ترکمن، کرمانج، ترک، تات و بلوچ است.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی ? @IRNABOJNURD پیگیری کنید.
ع/ ۶۰۴۲ انتشار: سیدحسین قدسی

انتهای پیام /*


اقتصاد


کارت راهنمایان گردشگری


میراث فرهنگی


خراسان شمالی