اخبار گردشگری

افزایش ۳۰۰ درصدی اعتبارات تملک داریی های میراث فرهنگی استان مرکزی

سیدمحمد حسینی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اعتبارات تملک دارایی این اداره کل در سال جاری ۱۷۴ میلیارد و ۲۵ میلیون ریال است درحالیکه در ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید این اعتبارات ۵۷ میلیارد و ۸۹۹ میلیون ریال بود.
وی اظهار کرد: با تلاش کارشناسان حوزه میراث فرهنگی ۴۰ اثر در فهرست آثار ملی استان مرکزی در سال جاری به ثبت رسیده و ۲۷ اثر نیز درحال بررسی و گرفتن نشان است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: ۴۰ طرح امسال با اعتبارات تملک دارایی حوزه معاونت میراث فرهنگی استان انجام شده در حالی که این طرح ها در بدو فعالیت دولت تدبیر و امید ۳۱ طرح بود.
حسینی افزود: استان مرکزی با ظرفیت مناسب در جذب گردشگر موفق شد امسال رشد ۶۰ درصدی در اشغال ظرفیت اقامت داشته باشد.
وی اظهار کرد: ۶۰ هزار گردشگر در سال جاری از جاذبه های طبیعی و گردشگری استان مرکزی دیدن کردند و هشت هزار و ۵۰۰ مورد اقلام تبلیغات و معرفی جاذبه های استان در بین گردشگران توزیع شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: ۱۸۹ واحد تاسیسات و موسسات گردشگری امسال راه اندازی شده و ۸۵۹ بازدید از این تاسیسات انجام شده است.
حسینی، مهر و موم ۱۰ واحد غیرمجاز، ارایه ۱۶ گواهینامه استاندار، ساخت ۶ بازارچه صنایع دستی و ۸۳ تذکر و اخطار را از عمده فعالیت های میراث فرهنگی استان مرکزی در سال جاری برشمرد.
بیش از ۲ هزار جاذبه گردشگری در استان مرکزی شناسایی شده که ۸۵۰ اثر تاکنون در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
۶۹۹۱/۶۰۱۳/خبرنگار: معصومه ابراهیمی***انتشاردهنده: مژگان حیدری

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


فجر۹۶


استان مرکزی