اخبار گردشگری

عملیات ساخت پارکینگ طبقاتی دروازه در دزفول با حکم دادستانی متوقف شد

رئیس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری دزفول روز دوشنبه به ایرنا گفت: آبانماه پارسال عملیات گودبرداری غیراصولی در اجرای طرح پارکینگ طبقاتی محله قلعه در دزفول منجر به وارد آمدن خسارت جدی به مسجد دروازه از مساجد تاریخی و ثبت ملی شده این شهرستان شد.
حجت اله آریایی اظهار کرد:در پی خسارت وارده به این مسجد تاریخی و نیز خانه های تاریخی اطراف با پیگیری انجام شده عملیات ساخت این طرح پارسال متوقف و پیمانکار مربوطه موظف شد ضمن پرداخت خسارت وارده و مرمت مسجد و خانه های تاریخی ، با نظارت میراث فرهنگی مقررات میراث فرهنگی را در اجرای این طرح رعایت کند در غیر اینصورت اجازه ادامه کار داده نخواهد شد.
وی افزود:در این مدت شهرداری برای جبران خسارت وارده وارد عمل شد و فعالیت هایی برای مرمت پایه ستون آسیب دیده مسجد دروازه انجام داد ولی آسیبی که به مسجد تاریخی دزفول وارد شده بسیار بیشتر از این است .
وی افزود:همچنین مقرر شده بود شهرداری دزفول عملیات ساخت این پارکینیگ طبقاتی را تا مرحله صفر ادامه دهد و برای ادامه فعالیت مجوزهای لازم را سازمان میراث فرهنگی دریافت کند که بدون توجه به اخذ مجوز فعالیت خود را ادامه داده بود که با حکم دادستانی دستور توقف روند ساخت این پارکینگ تا زمان اخذ مجوز از سازمان میراث فرهنگی صادر و اجرا شد.
مسجد دروازه مربوط به اواخر دوره قاجار واقع در خیابان طالقانی غربی، گذر اصلی محله قلعه دزفول واقع شده است.این مسجد تاریخی اردیبهشت ۱۳۸۲ با شمارهٔ ۸۳۸۸ به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.
پارکینگ قلعه دزفول قرار است در ۱۰ طبقه ساخته شود که هفت طبقه آن که زیرزمین است ویژه پارکینگ و مابقی کاربری تجاری دارد.
سه طبقه این طرح تجاری می باشد که شامل مغازه ،رستوران،فضای عمومی ،هایپر مارکت ،شعبه بانک و کافی شاپ است و هفت طبقه دیگر به پارکینگ اختصاص دارد.
پارکینگ این طرح ظرفیت ۶۰۰ دستگاه خودرو را دارد که با بهره برداری از آن مشکل پارکینگ در محله قلعه رفع می شود.
۷۲۷۸/۶۰۶۸
خبرنگار:رقیه کردی-انتشار:محمدعلی فریدپناه

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


پارکینگ قلعه


دزفول