اخبار گردشگری

شهردار اصفهان: باید از فعالیت های موازی در بخش گردشگری جلوگیری کنیم

به گزارش ایرنا روابط عمومی شهرداری اصفهان روز یکشنبه به نقل از ‘ قدرت الله نوروزی ‘ ، تشکیل یک کمیته مشترک برای تقویت ارتباط شهرداری و اداره کل میراث فرهنگی اصفهان را ضروری دانست و تصریح کرد: با تشکیل این کمیته می توان از انجام کارهای موازی در این حوزه جلوگیری کرد.
وی که در مراسم تجلیل از عوامل ستاد اجرایی یازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته سخن می گفت، اضافه کرد: در صورت تعامل و انسجام دستگاه ها با یکدیگر می توان اقدام های بهتری را برای توسعه صنعت گردشگری در اصفهان انجام داد و کارهای زیباتری را در این زمینه به نمایش گذاشت.
شهردار اصفهان از این شهر بعنوان شهری جهانی، خلاق، شهر موزه، مرکز گردشگری و دارای آثار تاریخی نامبرد و گفت: گردشگری از وظایف ذاتی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری محسوب می شود اما برای تبدیل این شهر به مرکز گردشگری، چاره ای جز انسجام همه دستگاه های ذیربط، انجام فعالیت های هم راستا و ایجاد هم افزایی بین تمام متولیان این امر نداریم.
شهردار اصفهان ابراز امیدواری کرد با استفاده صحیح از همه دستاوردها و ظرفیت های گردشگری اصفهان زمینه توسعه پایدار شهر را با حضور بیش از پیش گردشگران در اصفهان فراهم شود.
نوروزی با اشاره به تاثیر صنعت گردشگری بر اشتغالزایی افزود: در صورت استفاده از تمام ظرفیت های گردشگری اصفهان، اشتغالزایی، رشد اقتصادی و افزایش نشاط اجتماعی در این شهر فراهم خواهد شد.
شهردار اصفهان بیان کرد: افزایش شمار گردشگران، علاوه بر رونق اقتصادی سبب افزایش شادابی و نشاط مردم شهر نیز می شود و دست یابی به این هدف با اعمال مدیریت صحیح تحقق می یابد.
وی افزود: در شرایط فعلی هیچ مانعی برای همکاری شهرداری اصفهان و اداره کل میراث فرهنگی اصفهان وجود ندارد و تقویت و تدام این همکاری ها زمینه شکوفایی بیش از پیش گردشگری اصفهان را فراهم خواهد کرد.

*** ناشناخته های گردشگری اصفهان معرفی می شوند
مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان نیز گفت: با تثبیت فرهنگ گردشگری در این استان، هم اینک بدنبال معرفی ناشناخته های اصفهان در بخش گردشگری هستیم.
فریدون اله یاری با تبریک فرارسیدن ایام دهه فجر و پاسداشت ایام فاطمیه و شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) افزود: برپائی غرفه اصفهان با مشارکت اداره کل میراث فرهنگی، شهرداری اصفهان و همچنین با حضور پرشور فعالان گردشگری و صنایع دستی نشان از آغاز دوران جدید در همگرائی میان مدیریت میراث فرهنگی و شهرداری اصفهان در راستای بهبود وضعیت این شهر در سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.
وی با اشاره به موفقیت آمیز بودن حضور اصفهان در نمایشگاه یازدهم گردشگری ایران بر لزوم برنامه ریزی و سرمایه گذاری در حوزه بازاریابی و تبلیغات تاکید کرد و گفت: گردشگری، صنعتی ظریف است که پرداختن به ابعاد مختلف آن برای دست یابی به توسعه پایدار ضروری است بنابراین حوزه بازاریابی و تبلیغات یکی از مهمترین بخشهای این صنعت است که باید همواره به آن بصورت جدی توجه کرد. مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان با اشاره به اینکه بسیاری از رقبا در صنعت گردشگری با استناد به حوزه تبلیغات و بازاریابی به پیشرفت و جذب بیشتر گردشگر دست یافته اند، تصریح کرد: نباید نام و آوازه اصفهان باعث شود تا از پرداختن به تبلیغات و بازاریابی در حوزه گردشگری این استان غافل شویم.
به گزارش ایرنا، در سال های اخیر توسعه زیرساخت های صنعت گردشگری در استان اصفهان مورد توجه جدی قرار گرفته و ۲۸۳ طرح گردشگری در این استان درحال اجراست.
در نوروز ۹۶ حدود ۲ میلیون و ۸۰۵ هزار مسافر حداقل یک شب در اماکن اقامتی استان اصفهان شامل هتل ها، مهمانپذیرها و دیگر اماکن اقامت کردند.
میزان گردشگران نوروزی استان اصفهان در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵ حدود ۲۰ درصد افزایش داشت.
در این مدت افزون بر پنج میلیون و ۳۰۰ هزار گردشگر از اماکن تاریخی و جاذبه های گردشگری استان اصفهان بازدید کردند.
استان اصفهان با بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی که یکهزار و ۸۵۰ مورد آن به ثبت ملی و چهار مورد آن از جمله میدان امام، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع به ثبت جهانی رسیده، کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است.
استان اصفهان دارای ۹۰ هتل و ۶۵ مهمانپذیر است که از این تعداد ۵۷ هتل و ۳۰ مهمانپذیر در شهر اصفهان قرار دارد.
د/ ۷۱۵۳ / ۲۰۹۳ ** خبرنگار: هُدا استکی ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


شهرداری اصفهان


نمایشگاه گردشگری