اخبار گردشگری

آثار تاریخی مشگین شهر مورد غفلت قرار گرفته است

میر علی رحیمی زاد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کهنه قلعه و شهر یری از جمله آثار تاریخی و باستانی این شهرستان است که متاسفانه در ساماندهی آنها اقدام موثری صورت نگرفته است .
وی بیان کرد: برای ساماندهی هریک از این آثار در چند سال اخیر چهار میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده شده و ضروری است سازمان میراث فرهنگی ،گردشگری و. صنایع دستی استان برای ساماندهی این آثار اهتمام جدی داشته باشد .
وی رونق گردشگری در مشگین شهر را یادآور شد و افزود: در سال های اخیر گردشگری در این شهرستان باراه اندازی پل معلق و زیب لاین بخصوص سرمایه گذاری در ۲۵ طرح آبدرمانی رونق چشمگیری داشته است.
رحیمی زاد گفت:بیش از ۱۵ سرمایه گذار هم برای اجرای طرح های گردشگری اعلام آمادگی کردند که در صورت تحقق آنها شاهد تحول بزرگی در بخش گردشگری مشگین شهر خواهیم بود .
وی درباره راه اندازی تله سیژ در دامنه های سبلان افزود: طرح تله سیژ با مشارکت بخش خصوصی در آبدرمانی شابیل با هدف رونق گردشگری و کوهنوردی در دامنه سبلان راه اندازی می شود .
فرماندار مشگین شهر با اشاره به جذب گردشگری در دامنه های سبلان افزود: صعود کوهنوردان به دامنه سبلان را از طرف آبدرمانی موئیل و شیروان درسی را هم پیگیری می کنیم تا انتقال گردشگران با استفاده از خودروها به حداقل برسد .
شهرستان مشگین شهر با ۱۵۵ هزار نفر جمعیت در ۹۰ کیلومتری شمال غربی اردبیل دارای آثار تاریخی متعدد از جمله قلعه قهقهه ، کاروانسرای قانلی بولاغ ، مقبره سیدسلیمان فخرآباد ، کهنه قلعه ، چند حمام قدیمی و آب های گرم معدنی شابیل و قینرجه است.
ده ها اثر باستانی و نیز سایت تاریخی شهر یئری با ده ها پیکره سنگی با حدود هشت هزار سال قدمت در این شهرستان واقع شده است.
خبرنگار:یعقوب شاددل **انتشاردهنده:عارف شیرزاد
۷۱۱۰/ ۱۲۵۷

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


مشگین شهر


اردبیل