اخبار گردشگری

دره جنی، از مخوف‌ترین جاذبه‌های گردشگری ایران

کال جنی یا همان دره جنی واقع درشهرستان طبس یکی از جاذبه‌های گردشگری ایران محسوب می‌شود که به خاطر فضای خوف‌انگیزش مورد توجه گردشگران بسیاری است.
به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اینکه گفته می‌شود هر کشوری با جاذبه‌های توریستی‌اش شناخته می‌شود شاید پربیراه نباشد. به طور مثال مکان‌های تاریخی نشان از تمدن و پیشینه دیار خود دارند. برخی مکان‎ها نیز مانند مقبره فردوسی در طوس به همان اندازه که نشانگر تاریخ و قدمت معماری ایرانی است، از سویی دیگر حاکی از جایگاه فرهنگی و ادبی ایران در جهان را نشان می‌دهد. البته هر کشوری جاذبه‌های گردشگری خود را دارد که در میان آنها کشورهایی مانند چین، مصر، یونان و نیز ایران عزیزمان به واسطه تمدن قوی و بناهای تاریخی آنها نسبت به سایرین شناخته شده‌ترند.

صنعت گردشگری علاوه بر بعد درآمدزایی و رونق اقتصادی کشور، نقش مهمی در انتقال فرهنگ و تمدن دارد، از این رو کشف و معرفی جاذبه‌های ناشناخته کمک بزرگی در جذب توریست‌های بیشتر از اقصی نقاط جهان است. حالا با این مقدمه به معرفی مکان جذابی پرداخته می‌شود که کمتر درباره آن گفته شده است.

دره جن‌ها نام محلی در شمال شهرستان طبس است که در اطراف روستای ازمیغان است. کوه‌های بلند اطراف این دره ابهت عجیب و شگفت‌آوری به این دره داده است و البته خوف‌انگیز که سبب شده بومیان به آن نام دره جنی دهند.

طبس از جمله مکان‌های خشک و بیابانی است و کمتر پیش می‌آید که در آن چشمه‌ای دائمی دیده شود که همین موضوع از دلایل شگفتی این دره می‌باشد. شیب تند دره جنی، ممکن است بسیار خطرناک باشد به همین دلیل توصیه می‌شود که افراد نابلدی که اشراف کامل به محیط ندارند تنها برای بازدید به این محل مراجعه نکنند. ویژگی‌های خاص و حیرت انگیز کال جنی یا دره جن‌ها تاکنون گردشگران بسیاری را به خود جذب کرده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دره جنی، از مخوف‌ترین جاذبه‌های گردشگری ایران

دره جنی، از مخوف‌ترین جاذبه‌های گردشگری ایراندره جنی، از مخوف‌ترین جاذبه‌های گردشگری ایران