اخبار گردشگری

رئیس سازمان میراث فرهنگی: متعهد به ایجاد ۱۶ هزار شغل در بخش بوم گردی هستیم

علی اصغر مونسان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در ابرکوه یزد افزود: بحث حمایت از بوم گردی و احیا و مرمت بافت های تاریخی را از ابتدای دولت دوازدهم بطور جدی پیگیر هستیم و از آن حمایت می کنیم.
وی تصریح کرد: خوشبختانه در بودجه سال ۹۷، دولت این اجازه را داده که ما بتوانیم طرح ها رو به صورت مشارکتی و به وسیله سرمایه گذاری بخش خصوصی جلو ببریم و ما حتما آن را پشتیبانی و گسترش می دهیم .
به مرمت و بازسازی مجموعه پردیسان شهر تاریخی ابرکوه اشاره کرد و اظهار داشت: خوشبختانه بناهای تاریخی به فضاهای اقامتی تبدیل میشوند که موجب ایجاد اشتغال و درآمد زایی برای شهرهای تاریخی شده اند.
وی گفت: داشته های تاریخی زیبایی در این شهر وجود دارد و جزو شهرهای با تمدن کهن در کشور است.
وی ضمن دعوت از مردم کشور برای دیدن این شهر در استانه عید نوروز اضافه کرد: خوشحالیم که با مرمت و بازسازی مجموعه پردیسان ابرکوه، اقدامی خوب شروع و فراگیر شده و این درآوردن فضاها و ساختمانهای تاریخی در خدمت گردشگری برای جبران کمبودهایی است که شاید در بخش های هتلینگ و اقامتی داشتیه ایم .
موسنان با بیان اینکه شهرستان ابرکوه پتانسیل ها و ظرفیت های خوبی در حوزه گردشگری طبیعی و تاریخی دارد تصریح کرد: امیدواریم این شهر، ابرقدرت گردشگری کشور بشود .
معاون رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: باید از یکی دو مقصد گردشگری خارج شویم و توزیع نرمال گردشگر را در همه جای کشور داشته باشیم .
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از قابلیت ثبت جهانی شدن درخت سرو ۴۵۰۰ساله ابرکوه خبرداد وگفت : برای ثبت جهانی، سهمیه داریم که سازمان یونسکو آن را تعیین میکند و تلاش خود را برای ثبت جهانی این اثر هم انجام می دهیم.
مونسان افزود: در بازدیدی که از درخت سرو ۴۵۰۰ساله ابرکوه شد مجاب شدیم که جهانی شدن آن را در دستور کار قرار دهیم و با ثبت جهانی موجب خوشحالی مردم ابرکوه شویم .
استان یزد یکهزار و ۶۰۰ اثر تاریخی ثبت شده غیر منقول و ۶۰۰ بنای تاریخی ثبت شده ملی دارد.
مرکز شهرستان ۵۳ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
۷۵۴۰/ ۶۱۹۷ خبرنگار: کارگر ابرقوئی ** انتشار: محمد حسین فلاح

انتهای پیام /*


فرهنگی


رئیس میراث فرهنگی


گردشگری


استان یزد