اخبار گردشگری

استانداریزد: مثلث گردشگری تقویت شود/ تاکید امام جمعه یزد بر توجه به حوزه های علمیه

به گزارش ایرنا، محمود زمانی قمی عصر شنبه در نشست شورای اداری استان یزد افزود: شهرهای یزد، اصفهان و شیراز ظرفیت بسیار مطلوبی در حوزه گردشگری دارند و باید از این ظرفیت به بهترین نحو استفاده شود.
وی ادامه داد: با توجه اهمیت جذب گردشگری خارجی پیشنهاد می شود زمینه استقرار رایزن گردشگری در سفارتخانه ها توسط دولت فراهم شود.
استاندار یزد با یادآوری ۲۴ سال صدرنشینی متوالی دانش آموزان یزد در قبولی کنکور سراسری خاطر نشان کرد: این استان در حوزه فناوری و توسعه شرکت‌ های دانش ‌بنیان نیز ظرفیت مطلوبی دارد.
زمانی قمی یادآور شد: مهمترین مساله در استان یزد آب است و تلاش شده در این خصوص و به منظور انتقال آب، از طرفیت شرکتهای خارجی استفاده شود.
وی ادامه داد: در این راستا با یک شرکت معتبر دانمارکی مذاکره های انجام و آمادگی این شرکت برای سرمایه گذاری در انتقال آب از دریای عمان به یزد اعلام شده است.

** امام جمعه یزد: توجه به حوزه های علمیه بیشتر شود
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد هم گفت: حوزه های علمیه نباید با کم توجهی به فراموشی سپرده شوند.
آیت الله محمدرضا ناصری افزود: در صورت تقویت حوزه ‌های علمیه و فراهم شدن زمینه حضور روحانیان در مدارس، حوزه ها به دولت کمک می کنند و بسیاری از مشکلات جامعه رفع خواهد شد.
در این نشست نمایندگان استان یزد در مجلس شورای اسلامی و برخی مدیران کل و سرمایه گذاران بخش خصوصی مشکلات موجود در حوزه فعالیت خود را مطرح کردند و کمک دولت برای رفع مسائل را خواستار شدند.
نشست شورای اداری استان یزد با حضور معاون اول رییس جمهوری، رییس سازمان میراث فرهنگی، سه وزیر کابینه دولت و جمعی دیگر از مسئولان کشور و استان یزد در تالار اندیشه استانداری برگزار شد.
اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، رضا اردکانیان وزیر نیرو، محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت، سید علی رضای آوایی وزیر دادگستری، علی اصغر مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در سومین روز از ایام دهه فجر وارد یزد شدند.
افتتاح چند طرح صنعتی و تولیدی و از جمله طرح تولید فولاد یک میلیون تنی و واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی ۵۰۰ مگاواتی چادرملو و طرح توسعه صنایع لاستیک تولید کننده تایرهای رادیال سیمی سواری، تایرهای رادیال سیمی مینی بوس و وانت از جمله طرحهایی است که امروز افتتاح می شود.
واحد تولیدی یاس کیسه تولید کننده انواع گونی و نخ نیز در میبد و بازدید از معدن سرب و روی مهدی آباد مهریز و شرکت در شورای اداری استان یزد از دیگر برنامه های سفر اسحاق جهانگیری و هیات همراه به یزد است.
۷۵۳۲ / ۶۱۹۷ خبرنگار: سعید صادقی مقدم** انتشار: محمدحسین فلاح
@irnayazdd

انتهای پیام /*


سیاسی


شورای اداری


استان یزد


اسحاق جهانگیری