اخبار گردشگری

طرح گردشگری شیروان دره در لاهرود مشگین شهر اجرا می شود

به گزارش ایرنا ، اکبر بهام جو روز شنبه در سفر به بخش لاهرود افزود: طرح تله سیژ شایل و مجتمع آب درمامی لاهرود نیز توسط بخش خصوصی اجرا خواهد شد.
وی بیان کرد: مشگین شهر بویژه بخش لاهرود از قابلیت های خوب گردشگری برخوردار می باشد و برای تقویت زیر ساخت های این بخش و توسعه گردشگری اقدامات اساسی در حال انجام است.
وی با اشاره به جاذبه های کوه سبلان و طبیعت پر برف آن گفت: با اجرای طرح ‘زمستان بیدار’ و با تقویت بخش گردشگری زمستانی در این منطقه می توان به تحول اقتصادی و افزایش درآمد مردم منطقه کمک کرد.
آیت الله سید حسن عاملی ، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل نیز وی با تبریک چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به مقایسه دوران قبل و پس از پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت و یکی از مهم ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی را پیشرفت علمی کشور در زمینه های مختلف دانست.
وی با بیان قابلیت های منطقه لاهرود بر توجه بیشتر مسئولان به رفع مشکلات این بخش تاکید کرد.
حجت الاسلام صفری ، امام جمعه لاهرود نیز در سخنانی به بیان مشکلات منطقه بر بهره مندی اراضی و باغ های منطقه از شبکه پایاب سد سبلان ، بازنگری طرح تفصیلی شهر لاهرود و رسیدگی به مشکلات روستاهای تابعه تاکید کرد.
بخش لاهرود از توابع شهرستان مشگین شهر می باشد. از جاذبه ‌های گردشگری این بخش می‌ توان به آرامگاه امامزاده سید ابراهیم لاهرود ، چشمه‌ های آبگرم قوتورسویی و شابیل ، غار تاریخی لاهرود و تفرجگاه داغلار باغی اشاره کرد.
در نزدیکی شهر لاهرود مرکز این بخش در ۲۰ کیلومتری جنوب شرقی مشگین شهر و در دامنه کوه ۴۸۱۱ متری سبلان دره ای واقع شده است.
ارتفاع این منطقه ۲ هزار و ۲۰۰ متر و مساحت آن ۷۵ کیلومتر مربع می باشد. شیران دره منطقه ای عمیق و عریض می باشد و بریدگی ‌های دیواره ‌های صخره‌ای چشم اندازی خاص به آن داده است.
خبرنگار : جواد دهقانی ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
۶۰۱۸/۷۱۱۷

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


لاهرود


مشگین شهر