اخبار گردشگری

دوازده فستیوال و رویداد جهانی در سال ۲۰۱۸

هر ساله فستیوال و رویدادهای جهانی بزرگی در سرتاسر دنیا برگزار می‌شود که گردشگران برای حضور در آن‌ها برنامه‌ریزی می‌کنند و سعی می‌کنند که برنامه تعطیلات آنها به شکلی باشد که بتوانند این جشنواره‌ها را از نزدیک ببینند. آیا تابه‌حال به برنامه‌هایی که قرار است در سال ۲۰۱۸ رخ دهد فکر کرده‌اید؟ در این مطلب ما دوازده رویداد بزرگ جهانی که در هر ماه از سال ۲۰۱۸ اتفاق می‌افتد لیست کرده‌ایم. پس با کوله پشتی همراه باشید.

فستیوال برف و یخ هاربین

ژانویه: فستیوال برف و یخ هاربین
می‌توانید این جشنواره را در شمال چین در نزدیکی مرز شرقی این کشور با روسیه پیدا کنید. با توجه به وضعیت آب و هوای این منطقه از کشور چین، در ماه ژانویه موقعیتی ایده آل برای مجسمه سازی و ساخت آدم برفی فراهم می‌شود. این فستیوال هر ساله با استقبال بیشتر بازدیدکنندگان مواجه می‌شود و بزرگ‌تر و بهتر اجرا می‌شود. فستیوال هاربین گزینه خوبی برای سفر در ژانویه است.


بازی‌های المپیک زمستانی

فوریه: بازی‌های المپیک زمستانی
کشور کره جنوبی امسال در منطقه پیونگ چانگ میزبان بازی‌های المپیک زمستانی که به صورت قهرمانی جهان برگزار می‌شود است. این مسابقات در طی یک مراسم افتتاحیه در ۹ فوریه آغاز می‌شوند و در طی یک مراسم اختتامیه در ۲۵ فوریه به پایان می‌رسد. مسابقات المپیک زمستانی شامل اسکی آلپاین، اسکی روی یخ، هاکی روی یخ و اسکیت هستند.


جشنواره هالی مو یا رنگ‌ها

مارس: جشنواره هالی مو یا رنگ‌ها
در دوم ماه مارس هندوها در هندوستان به ویژه در شمال هند در فستیوال رنگ‌ها یا هالی مو شرکت می‌کنند که به نشانه آغاز بهار و پیروزی خوبی بر بدی است. این فستیوال به صورت پرتاب پودرهای رنگی و آب بر روی یکدیگر در خیابان و همچنین اجرای موسیقی و رقص برگزار می‌شود. فستیوال هالی مو که در شهر دهلی برگزار می‌شود به شکل سازمان یافته‌ای اجرا شده و هنرمندان و افراد شناخته شده در آن حضور می‌یابند. در این جشنواره بساط خوراکی‌های محلی پهن است و گردشگران می‌توانند از این فضا لذت ببرند.


سونگ کاران چیانگ مای

آوریل: سونگ کاران چیانگ مای
در ماه آوریل شما می‌توانید شاهد جشن سال نو تایلندی‌ها که با عنوان فستیوال آب نیز شناخته می‌شود، در چیانگ مای باشید. در این فستیوال آخر هفته که از ۱۳ تا ۱۵ آوریل برگزار می‌شود مردم به برگزاری مراسم‌های مختلفی مشغول می‌شوند و محبوبیت بسیاری دارد. افراد محلی و گردشگران بسیاری دوست دارند که در فستیوال آب شرکت کنند و معمولاً هر ساله نسبت به سال قبل با شکوه بیشتری برگزار می‌شود. جشنواره آب برای گردشگران نیز جذابیت بالایی دارد و بسیاری از آنها برنامه تفریح خود را با این جشنواره هماهنگ می‌کنند.


فستیوال جاز در نیواورلئان

می: فستیوال جاز در نیواورلئان
فستیوال معروف جاز هر ساله طی دو هفته آخر بهار برگزار می‌شود و در سال ۲۰۱۸ این برنامه از ۲۷ آوریل تا ۶ می برگزار خواهد شد. در برنامه امسال وضعیت شهر نشان می‌دهد که زمان بیشتری برای بازدید در نظر گرفته شده و احتمالاً افراد بیشتری در آن شرکت خواهند داشت. فستیوال جاز برای موسیقی‌دانان و گردشگرانی که به موسیقی علاقه دارند بسیار جذاب است و هنرمندان بیشتر کارهای جدید خود را در این مراسم رونمایی می‌کنند. با وجود این که مراسم امسال هنوز رتبه بندی نشده است، استیوی واندر، پیتبول و آلاباما شیک پیشتازان سال گذشته بودند.


فستیوال شب‌های سفید

ژوئن: فستیوال شب‌های سفید
فستیوال شب‌های سفید در کشور روسیه یکی از بهترین جشنواره‌های موسیقی و هنر در سال ۲۰۱۸ است که در فصل تابستان رخ می‌دهد. این زمان بهترین زمان ممکن برای بازدید از شهر سنت پترزبورگ است که در این موقع از سال آب و هوای گرمی داشته و روزهای طولانی دارد. فستیوال شب‌های سفید از انتهای ماه می آغاز شده و تا اوایل جولای ادامه دارد. آن فستیوال شامل حضور هنرمندان بسیاری از جمله رقاصه‌های معروف رقص باله است که هر ساله با حضور این هنرمندان برگزار می‌شود. کشور روسیه به عنوان مبدا رقص باله سهم بسزایی در اجرای جدید این رقص در دنیا دارد.


جشنواره موسیقی رین فارست ساراواک

جولای: جشنواره موسیقی رین فارست ساراواک
جشنواره موسیقی رین فارست ساراواک به عنوان برنامه سالانه در وسط جنگل بورنئو مالزی برگزار می‌شود. این جشنواره در سال ۲۰۱۸ در یک رویداد سه روزه از ۱۳ تا ۱۵ جولای برگزار می‌شود و در آن موسیقی‌های بومی قدیمی و سنتی منطقه اجرا می‌شود. موسیقی عجیب و نواهای شگفت انگیز را می‌توانید این جشنواره بشنوید.


هفته دریا در کرواسی

آگوست: هفته دریا در کرواسی
برای شرکت در این جشنواره می‌توانید نزدیک‌تری دوستان خود را خبر کنید و با استفاده از یک قایق بادبانی خود را به کرواسی برسانید. در این جشنواره افراد بسیاری از پیر و جوان شرکت می‌کنند و می‌توانند فصل تابستان خود را در سواحل کرواسی سپری کنند. این فستیوال از شنبه آخر سپتامبر تا شنبه ماه می برگزار می‌شود. گردشگران بسیاری از این جشنواره استقبال می‌کنند و تعطیلات خود را به شرکت در آن اختصاص می‌دهند.


جشنواره اکتبر مونیخ

سپتامبر: جشنواره اکتبر مونیخ
باور کنید یا خیر بهترین زمان برای شرکت در جشنواره اکتبر مونیخ انتهای ما سپتامبر است. این جشنواره در ۲۲ سپتامبر آغاز می‌شود و تا ۶ اکتبر ادامه دارد. اگر به دنبال حضور در این جشنواره هستید باید به سرعت یک تور مونیخ آلمان رزرو کنید. جالب است بدانید که در سال ۲۰۱۷ تقریباً ۷ میلیون نفر در این فستیوال شرکت کردند.


مجسمه سازی در ساحل

اکتبر: مجسمه سازی در ساحل
در اواخر بهار شهر سیدنی استرالیا میزبان یکی از بزرگترین نمایشگاه‌های مجسمه سازی در جهان است که در آن بیش از صدها هنرمند محلی و بین‌المللی به خلق مجسمه‌های ساحلی مشغول می‌شوند. این تعداد مجسمه و این تعداد شرکت کننده را فقط می‌توانید در فستیوال سیدنی ببینید که در سال ۲۰۱۸ از ۱۸ اکتبر تا ۴ نوامبر برگزار خواهد شد.


روز مردگان مکزیک

نوامبر: روز مردگان مکزیک

روز مردگان یک جشنواره غیرمعمول و گردشگری است که در کشور مکزیک برگزار می‌شود. این برنامه از یک سنت محلی نشات می‌گیرد که در یکم و دوم نوامبر افراد محلی با استفاده از گل‌های رنگارنگ و شمع از مردگان خود یاد می‌کنند.


فستیوال هنرهای میامی

دسامبر: فستیوال هنرهای میامی
مشاهیر و هنرمندان بسیاری در ماه دسامبر ۲۰۱۸ برای حضور در نمایشگاه ساحلی میامی به این منطقه سفر می‌کنند. این جشنواره از ۶ تا ۹ دسامبر برگزار می‌شود و گردشگران می‌توانند مجسمه‌ها، نقاشی‌ها، هنر دیجیتال، و سایر هنرهای پیشرفته را بازدید کنند. همچنین زمان برگزاری این مراسم یک زمان ایده آل برای بازدید از وین وود، محل هنرهای پیشرفته میامی، است که هر ساله نقاشی‌های جدید دران به نمایش گذاشته می‌شود.

منبع: www.smartertravel.com