اخبار گردشگری

سیصد میلیون دلار صادرات رسمی صنایع دستی تا پایان سال

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: در ۶ ماهه نخست امسال ۱۵۵ میلیون دلار صادرات رسمی صنایع دستی داشته ایم و پیش بینی می شود این رقم تا پایان سال به ۳۰۰ میلیون دلار افزایش یابد.

علی اصغر مونسان عصر سه شنبه در آئین پایانی دومین جشنواره صنایع دستی و هنرهای سنتی فجر در تالار استاد شهناز خانه هنرمندان ایران اظهار کرد: در بخش صادرات غیررسمی و چمدانی و فروش داخلی نیز ۷۶۰ میلیارد ریال تاکنون گردش مالی بوده و پیش بینی می شود این رقم تا پایان سال به هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال افزایش یابد.

تا پایان چشم انداز ۲۰ ساله در ۱۴۰۴ عدد ۲ میلیارد دلار برای صادرات صنایع دستی پیش بینی شده است که این بدان معناست که یک میلیارد دلار برای تجارت چمدانی و یک میلیارد دلار دیگر برای تجارت مستقیم کالا در نظر گرفته شده است.

معاون رئیس جمهوری تاکید کرد: در طرح اشتغال توسعه روستایی بالغ بر ۱۲ هزار میلیارد تومان تخصیص پیدا کرده است که تاکنون دو هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان از این مبلغ وصول شده است و ۱۵ درصد برای سرمایه در گردش و ۱۰ درصد برای خدمات قابل دسترسی است.

سازمان میراث فرهنگی جزء ۲ دستگاه کم بودجه کشور است و این نشان از آن دارد که قبل از این خیلی جدی گرفته نمی شده و تلاش ما بر این خواهد بود که این جایگاه این سازمان در دولت و نظام ارتقا پیدا کند و افزایش بودجه و اعتبارات و توجه دولت دوازدهم به ظرفیت اشتغال زایی و تولید ثروت این دستگاه حاکی از همین مساله است.

دومین جشنواره صنایع دستی فجر با شرکت ۴۰۰ اثر از ۲۰۰ استاد و ۳۱ استان کشور از یکم تا ۱۰ بهمن ماه در خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

« دنیای سفر » این نوشته را از «
ایرنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.