اخبار گردشگری

کمبود پارکینگ و سرویس بهداشتی مهمترین مشکل مسافران نوروزی در اصفهان

به گزارش ایرنا، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان شامگاه چهارشنبه در جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر استان با اعلام این خبر گفت: بر اساس نظرسنجی های صورت گرفته از مسافرانی که در ایام نوروز ۹۶ به اصفهان سفر کردند، مشخص شد که بیشترین نکات منفی مطرح شده از سوی آنها درباره کمبود پارکینگ و جای پارک و سرویس بهداشتی بوده است.
فریدون الله یاری افزود: بر اساس نتایج این نظرسنجی ها، ۳۲ درصد مسافران وضعیت پارکینگ ها و جای پارک را خیلی بد، ۴۱ درصد بد، ۱۰ درصد متوسط، ۹ درصد خوب و ۸ درصد خیلی خوب عنوان کرده اند.
وی ادامه داد: برای رفع این مشکل بر اساس مذاکره هایی که با اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان صورت گرفته مقرر شده که از حیاط برخی مدارس که در اطراف مکان های تاریخی و گردشگری قرار گرفته اند برای پارکینگ استفاده شود.
وی با اشاره به نظرسنجی صورت گرفته درباره سرویس های بهداشتی در سطح شهر گفت: بر اساس نتایج این نظرسنجی، ۲۶ درصد بد، ۲۴ درصد خیلی بد، ۲۸ درصد متوسط، ۱۱ درصد خوب و ۱۱ درصد خیلی خوب وضعیت سرویس های بهداشتی را ارزیابی کرده اند.
اللهیاری افزود: درباره سرویس های بهداشتی در بین راه نیز ۳۱ درصد مسافران وضعیت خیلی بد، ۳۹ درصد بد، ۱۲ درصد متوسط، ۸ درصد خیلی خوب و ۱۰ درصد خوب را انتخاب کرده اند.
مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان دیگر نکات منفی گردشگری که در نظرسنجی صورت گرفته از مسافران نوروزی مشخص شده است را نرخ بالای برخی مکان های اقامتی، کمبود سوپرمارکت ها و نانوایی ها، اخذ نرخ نا مناسب برخی تاکسی ها و ترافیک مبادی ورودی و خروجی به مرکز شهرها عنوان کرد.
وی تاکید کرد: بر اساس نتایج این نظرسنجی ها، نکات مثبت گردشگری استان اصفهان نیز استخراج شده که مهمترین آنها شامل زیبایی و تاریخی بودن استان، عرضه سوغات، امنیت و آرامش در شهرها، حضور نیروهای راهنما در سطح شهرها و مکان های گردشگری و تاریخی و پاکیزگی شهر و استان اصفهان است.
وی خاطرنشان کرد: همچنین ۶۷ درصد مسافران انگیزه اصلی خود از سفر به اصفهان را تفریح و گردشگری، ۱۱ درصد دیدار با آشنایان، ۲ درصد تجاری و ۱۵ درصد گذر عبوری عنوان کرده اند.
اللهیاری با بیان اینکه ۷۹ درصد مسافران نوروزی امسال بین یک تا سه شب در استان اقامت داشتند، افزود: ۴۳ درصد مسافران غذای خود را به صورت آزاد، ۲۳ درصد از رستوران، ۱۵ درصد از هتل ها و ۱۹ درصد از سایر موارد تهیه کرده اند.
وی ادامه داد: بر اساس نظرسنجی صورت گرفته درباره قیمت غذا نیز ۳۸ درصد مسافران قیمت ها را زیاد، ۲۰ درصد خیلی زیاد، ۲۸ درصد متوسط و ۹ درصد کم اعلام کرده اند.
وی با اشاره به نظرسنجی صورت گرفته درباره نظافت شهر اصفهان نیز گفت: ۷۲ درصد نظافت شهر را خیلی خوب، ۱۶ درصد خوب، هفت درصد متوسط و پنج درصد بد عنوان کرده اند.
وی تصریح کرد: در مجموع وضعیت شهر اصفهان در زمینه گردشگری از دید ۶۰ درصد از مسافران خیلی خوب و ۲۴ درصد از آنها خوب عنوان شده است.
در نوروز ۹۶ حدود ۲ میلیون و ۸۰۵ هزار مسافر حداقل یک شب در اماکن اقامتی استان اصفهان شامل هتل ها، مهمانپذیرها و دیگر اماکن اقامت کردند.
میزان گردشگران نوروزی استان اصفهان در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵ حدود ۲۰ درصد افزایش داشت.
در این مدت افزون بر پنج میلیون و ۳۰۰ هزار گردشگر از اماکن تاریخی و جاذبه های گردشگری استان اصفهان بازدید کردند.
استان اصفهان با بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی که یکهزار و ۸۵۰ مورد آن به ثبت ملی و چهار مورد آن از جمله میدان امام، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع به ثبت جهانی رسیده، یکی از مقاصد اصلی گردشگران در ایام نوروز است.
استان اصفهان دارای ۹۰ هتل و ۶۵ مهمانپذیر است که از این تعداد ۵۷ هتل و ۳۰ مهمانپذیر در شهر اصفهان قرار دارد و در ایام نوروز اماکن اقامتی دیگر نیز برای اسکان مسافران آماده سازی می شود.
ت/۳۰۱۱ خبرنگار: آسیه معینی** انتشار: سلطانمرادی

انتهای پیام /*


اجتماعی


سفر نوروز


اصفهان