اخبار گردشگری

آثار تاریخی گیلان از هجوم برف درامان ماندند

رضا علیزاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پیش از بارش برف و اعلام وضعیت اضطراری زمینه عملیات برف روبی در موزه ها و آثار تاریخی تحت نظارت این اداره کل فراهم شد.
وی اظهار کرد: خوشبختانه بازبینی و نظارت از موزه ها و آثار تاریخی موید این مطلب است که این آثار با اقدامات انجام شده، از هجوم برف در امان مانده اند.
علیزاده با اشاره به اعتبارات اندک حوزه مرمت گفت: حفاظت از میراث تاریخی، مقوله ای فرابخشی است و برای ماندگاری و انتقال سازی این میراث به نسل آینده، نیازمند همکاری و همیاری همه متولیان، مردم و دستگاه های ذیربط هستیم.
وی در خصوص مرمت بناهای تاریخی تاکید کرد: بیش از سه هزار اثر تاریخی در استان شناسایی شده که یک هزار و ۶۰ مورد در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده؛ بناهای تاریخی حائز ارزش میراثی هستند اما متاسفانه بودجه و اعتبار مرمت بسیار اندک است و مالکان می بایست همیار باشند.
وی اظهار کرد: اعتبار مرمت ناچیز است و این اداره کل به تنهایی نمی تواند از پس هزینه های سنگین مرمت برآید لذا در قالب طرح مشارکت می تواند حامی مالکان باشد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از همه مردم و مسئولان استان خواست برای حفظ و حراست از آثار تاریخی به عنوان میراثی ارزشمند از نیاکانمان نسبت به حفظ آنها تلاش و همت کنند.
بیش از سه هزار اثر تاریخی در گیلان شناسایی شده که تاکنون یک هزار و ۶۰ اثر در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
خبرنگار:مرضیه ضامن**انتشاردهنده:کبیری
۱۸۸۱/۲۰۰۷

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


بارش برف


گیلان