اخبار گردشگری

آیا می توانم لوازم کوهنوردی و کمپینگ را دست دوم بخرم؟

کوهنوردهای حرفه ای می دانند که باید لوازم کوه و کمپینگ را با کیفیت انتخاب کرد و برایش پول خوبی هم داد.

فایده ندارد کیسه خوابی که با خود به سفر می بری بعد از دوبار استفاده دیگر کارایی نداشته باشد یا کفشی که موقع کوه رفتن به پا می کنی از همان اول اذیت کند. نگاهی به فروشگاه های فروش لوازم کوهنوردی و کمپینگ و دیدن قیمت برندهای مشهور ممکن است آدم را به وحشت اندازد.

قیمت کفش ها تازه از پانصد ششصد هزار تومان شروع می شود و برای خرید چادر و کیسه خواب باید یک میلیون تومان و بیشتر بپردازی. اینجاست که آدم نگاهی به بودجه ای که دارد می اندازد و اگر برای خرید یک جنس گران با کیفیت کافی نبود دو راه را پیش روی خود می بیند. یکی تهیه لوازم کوهنوردی و کمپینگ ارزان و کار راه بنداز و دیگر خرید اجناس دست دوم با کیفیت با قیمتی کمتر از نو.

پیشنهاد اینکاره ها همیشه راه دوم است. یعنی خرید جنس دست دوم باکیفیت که دوام خوبی داشته باشد، چون استفاده از لوازم بی کیفیت می توان خوشی های کوهنوردی و سفر را کاملا از بین ببرد. حالا سوال این است که از کجا وسایل دست دوم پیدا کنم؟ با ظهور و بروز فروشگاه های آنلاین یا سایت هایی که مردم در آنجا بی واسطه اجناسشان را برای خرید و فروش آگهی می کنند دیگر پیدا کردن لوازم دست دوم سخت نیست.

لوازم کوه و کمپ هم پیچیدگی چندانی ندارند که آدم دست و دلش بلرزد که نکند جنس خراب تحویلم بدهند. کافی است نکاتی را درمورد خرید این لوازم بدانید تا با خیال راحت جنس اصل را از قلابی و جنس همچنان مقاوم را از محصولاتی که دیگر عمر خودشان را کرده اند تشخیص بدهید.

دیوار یکی از سایت هایی است که دوستداران سفر آگهی های خرید و فروش لوازم کوهنوردی و کمپینگ خود را در آنجا قرار می دهند. در توضیح بعضی آگهی ها با عبارت “در حد نو” مواجه می شوید که خوب است وسایل مورد نیاز خود را از بین آنها انتخاب کنید. فقط ممکن است مجبور باشید بیش از یک دفعه برای دیدن و انتخاب هر وسیله به محل مورد نظر فروشنده بروید که باید ببینید به نسبت قیمتی که می پردازید می ارزد یا نه. در این سایت از کفش، کوله پشتی، کیسه خواب، چادر و لباس مخصوص کوهنوردی گرفته تا میز و نیمکت سفری، فلاسک و ظروف کوهنوردی به فروش می رسد. بعضی از فروشگاه ها هم اجناس خود را با قیمت عمده و پایین تر از نرخ فروشگاه به فروش می رسانند. حتی به آگهی هایی برخورد خواهید کرد که در آن فروشنده از جنس مورد نظر تا به حال استفاده نکرده است، اما به دلایل متعدد قصد فروش آن را دارد. اما پیشنهاد این است که در تهیه چهار وسیله اصلی کوهنوردی و کمپینگ که شامل کوله پشتی، کفش مناسب، کیسه خواب و چادر است دقت لازم را داشته باشید.

معروفترین برندهای فروش لوازم کوهنوردی و کمپینگ اسکارپا، کمپ، سالیوا، لاوآلپاین، لااسپورتیوا، lowa، ویبرام، نورث فیس، سیموند، ماموت، دیوتر، کلمن و سالمون هستند. برای مثال در دیوار کاپشن برند سالیوا ۱۵۰ هزارتومان و کفش سالیوا ۲۰۰ هزارتومان آگهی شده یا کفش سالمون کاملا نو ۳۵۰ هزارتومان قیمت گذاری شده است.

« دنیای سفر » این نوشته را از «
ویرلن » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.