اخبار گردشگری

شهروندان از علوفه دهی به جانوران پرهیز کنند

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به آماده باش ۱۰۰ محیط بان در مناطق حفاظت شده محیط زیست با توجه به بارش سنگین برف در استان، از شهروندان خواست از علوفه دهی به جانوران خودداری کنند.

نقی میرزاکریمی اظهار کرد: در پی بارش سنگین برف ۱۰۰ محیط بان این اداره کل در حالت آماده باش بوده و گشت و پایش در مناطق حفاظت شده را با استفاده از خودروهای برف روب انجام می دهند. 

وی تعداد پاسگاه های محیط بان در تهران را ۲۴ پاسگاه عنوان کرد و افزود: هر سال در فصل زمستان سه پاسگاه محیط بانی در مناطق کمردشت و قوشخانه واقع در منطقه حفاظت شده لار و دریاچه تار واقع در پارک ملی طبیعی دریاچه تار تعطیل و محیط بانان آنها در پاسگاه های دیگر مستقر می شوند که بعد از بارش برف به گشت و پایش در مناطق حفاظت شده می پردازند.

میرزاکریمی با اشاره به علوفه دهی به حیات وحش در زمان بارش برف گفت: در زمان بارش برف و سرما، محیط بانان در مناطقی که مورد نیاز باشد کار علوفه دهی به حیات وحش را انجام می دهند و امروز محیط بانان توانستند منطقه حفاظت شده ورجین در شمیرانات را علوفه دهی کنند.

به دلیل بارش برف، احتمال نزدیک شدن حیات وحش به خصوص گوشتخواران به مناطق مسکونی و روستاها وجود دارد، که از شهروندان درخواست داریم در صورت مشاهده تخلفات شکار و صید و یا حیوان آسیب دیده و سرگردان موضوع را به واحد های محیط بانی و ادارات محیط زیست اطلاع دهند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران در ادامه گفت: شهروندان از علوفه دهی دستی به حیات وحش خودداری کنند و در صورت تمایل به مشارکت در تغذیه حیات وحش، علوفه را به ادارات حفاظت محیط زیست تحویل دهند.

جانوران در روزهای برفی معمولا در حاشیه جاده های مناطق حفاظت شده جابه جا می شوند که لازم است رانندگان هنگام تردد در این مناطق مراقب باشند با آنها برخورد نکنند.

« دنیای سفر » این نوشته را از «
ایرنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.