اخبار گردشگری

ثبت۴۳ اثر صنایع دستی خراسان شمالی در فهرست آثار ملی

علی عابدی یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه این آثار استانداردهای ملی را رعایت کرده اند اظهار کرد: از این تعداد آثار صنایع دستی، ۴ اثر مهر اصالت یونسکو را گرفتند.
وی با اشاره به جایگاه صنایع دستی این استان گفت: سال گذشته از بین بیش از ۲۰۰ اثری که از کشور برای داوری به مرحله یونسکو راه یافت ۱۰ اثر در کل کشور مهر اصالت یونسکو را دریافت کردند که یکی از این آثار مربوط به خراسان شمالی بود و این نشان دهنده این است که خراسان شمالی ظرفیت آن را دارد که در حوزه جهانی حرفی برای گفتن داشته باشد.
عابدی با اشاره به اینکه استان خراسان شمالی طرفیت های خوبی در حوزه پارچه و چرم دارد که امید است با عملیاتی شدن آن به ظرفیت های صادراتی استان اضافه شود افزود: هم اکنون نداشت برند مناسب یکی از مشکلات حوزه صنایع دستی در کشور و این استان است.
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: این استان از لحاظ بکر بودن تولیدات و برخورداری از تنوع محصولات فرهنگی جزو ۱۰ استان برتر کشور است گفت: نداشتن استاندارهای جهانی و لازم که مورد تایید و نظر جهان گردها و توریست ها باشد از جمله مشکلات در این حوزه است.
عابدی با بیان اینکه مهم ترین بخش در حوزه صنایع دستی حمایتی می باشد افزود: آموزش و حمایت از تولیدکنندگان و بازاریابی، تجاری سازی و رونق دادن به تولیدات صنایع دستی که موجب رونق بخش اقتصادی خانواده و صنایع دستی می شود مهم است.
هم اکنون خراسان شمالی ۶۱ رشته زنده و فعال صنایع دستی دارد که ۱۵ هزار صنعتگر و هنرمند در زمینه تولید صنایع دستی در خراسان شمالی فعالیت دارند.
۷۱۸۶/۶۰۴۲
خبرنگار: فاطمه مقدسی باجگیران** انتشار دهنده: سید حسین قدسی

انتهای پیام /*


فرهنگی


صنایع دستی


آثار ملی


مهر یونسکو