اخبار گردشگری

۲۰ هزار هنرمند صنایع دستی در کهگیلویه و بویراحمد فعالیت می‌کنند

پریسا راد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار افزود: سالانه ۲۱۸ هزار مترمربع انواع صنایع‌دستی بافتنی در کهگیلویه و بویراحمد تولید می‌شود.
راد تصریح کرد: ۳۰۶ میلیارد ریال اعتبار برای رونق و ایجاد اشتغال در حوزه صنایع دستی استان امسال اختصاص یافت.
وی بیان کرد: این میزان اعتبار برای اجرای طرح اشتغال‌زایی در ۱۴۰ روستای این استان هزینه خواهد شد.
راد ابراز کرد: فراهم کردن زمینه‌های لازم در مناطق روستایی و عشایری، اشتغال پایدار و توسعه اقتصادی با محوریت صنایع دستی از مهمترین اهداف طرح اشتغالزایی در این مناطق است.
وی تصریح کرد: در این زمینه تاکنون بیش از ۵۰۰ هنرمند صنایع دستی برای دریافت تسهیلات بانکی تشکیل پرونده داده‌اند.
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: هنرمندان صنایع دستی استان در قالب ایجاد کارگاه‌های تولیدی و انفرادی برای برخورداری از تسهیلات کم بهره به بانک‌های عامل معرفی می‌شوند.
وی ادامه داد: برای اشتغالزایی روستایی و عشایری در زمینه صنایع دستی از ۱۰۰ میلیون تا ۱۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت می‌شود.
وی با بیان اینکه تا کنون زیر ساخت‌های لازم برای صادرات صنایع دستی در این استان فراهم نشده است گفت: صنایع دستی هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد از طریق استان‌های همجوار مانند فارس، چهارمحال بختیاری، اصفهان و تهران صادر می‌شود.
راد افزود: با هماهنگی‌هایی که صورت گرفته پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال صادرات صنایع دستی بدون واسطه و از طریق این استان انجام گیرد.
هم اکنون ۱۶ آموزشگاه صنایع دستی در این استان وجود دارد که از این تعداد ۸۷ درصد در دولت یازدهم راه اندازی شده است.
۶۶ کارگاه تولیدی صنایع دستی در این استان وجود دارد که از این تعداد ۴۹ مورد فعال و مابقی به دلیل نبود نقدینگی غیر فعال است.
کهگیلویه و بویراحمد با بیش از ۷۱۳ هزار نفر جمعیت در جنوب غربی ایران قرار دارد و این استان بیش از ۱۶ هزار کیلومتر مربع مساحت دارد.
خبرنگار: مریم صیادی** انتشار دهنده: موسوی
۲۰۸۲ /۶۱۱۰

انتهای پیام /*


فرهنگی


هنرمند


صنایع دستی


کهگیلویه و بویراحمد