اخبار گردشگری

علت موفق نبودن گردشگری ایران بی توجهی به رویدادهاست

به‌گزارش روز شنبه گروه فرهنگی ایرنا از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، محمد محب‌خدایی گفت: نمایشگاه فرصتی برای معرفی جاذبه‌های گردشگری است تا به مردم و مخاطبان، انگیزه گردشگری داده شود.
وی ادامه داد: امسال این نمایشگاه براساس محصول گردشگری برپا شد و تلاش کردیم که محصولات گردشگری بر اساس ذائقه‌های مختلف معرفی شود تا هر فرد بتواند بر مبنای آن، مقصد سفر خود را انتخاب کند و مهم‌ترین برنامه نمایشگاه، معرفی ظرفیت‌ها و نمایش بسته‌های سفر بود.
محمد محب‌خدایی اضافه کرد: در این نمایشگاه، فعالان حوزه‌های تخصصی، مباحث خود را پیش بردند و بخش‌های دیگر نیز ظرفیت‌های سفر را به نمایش گذاشتند.
به گفته وی، سال آینده تمام فضای این نمایشگاه به حوزه گردشگری اختصاص خواهد داشت و هیچ نمایشگاه دیگری همزمان با نمایشگاه گردشگری برگزار نخواهد شد.
معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تاکید کرد: در بخش گردشگری خوراک و کودک گام اول را برداشتیم و مطمئنا در این تجربه های جدید، نقاط ضعف و قوت داشتیم اما سال آینده بی‌شک شاهد رشد و توسعه در این بخش‌ها خواهیم بود.
وی یادآور شد: برنامه‌ریزی برای نمایشگاه سال آینده از همین امروز آغاز می‌شود، سطح مشارکت با توجه به حجم و علاقه بازدیدکنندگان جای افزایش بسیار زیادی دارد.
محب‌خدایی افزود: همه استان‌ها برای سال آینده متقاضی فضای بیشتری در نمایشگاه گردشگری هستند، همچنین شهرداری و بخش خصوصی هم به دنبال حضور جدی‌تر بوده و شهرداران کشور این حس را داشتند که می‌توانند با تغییر نگرش، یک پویایی اقتصادی در شهرشان ایجاد کنند.
وی تصریح کرد: نمایشگاه گردشگری آن‌قدر جاذبه داشته است که مردم درخواست تکرار آن را در سال دارند، از همین رو براساس محصولات گردشگری در طول سال در استان‌های مختلف نمایشگاه‌های متعددی برگزار خواهیم کرد و برای توزیع توازن سفر برای کل کشور نقشه داریم.
محب‌خدایی تاکید کرد: باید توجه کرد که در شهرها نوع برنامه‌ریزی برای جامعه گردشگری متفاوت است، گردشگر می‌خواهد بابت هزینه‌ای که پرداخت کرده است از محیط استفاده کند و در گردشگری نباید فقط به الفاظ خشک و فنی توجه کرد.
وی افزود: ما در دوره گذار هستیم و امیدواریم در سال‌های بعد شاهد حضور بخش‌های مختلف به شکل بهتری باشیم و امیدوارم در نمایشگاه گردشگری سال آینده در سالن دو هزار نفره همایش‌های تخصصی را برگزار کنیم که برای هر بخش یک مدیر پروژه تعریف می‌شود تا مدیریت زمان و برگزاری به‌طور کامل مورد توجه قرار گیرد.
به گزارش ایرنا یازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران، سوم بهمن ماه با حضور علی اصغر مونسان معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران در فضایی به مساحت ۴۱ هزار متر مربع با حضور ۵۰۰ شرکت داخلی و خارجی افتتاح شد و ششم بهمن ماه پایان یافت.
هرچند هنوز آمار رسمی از بازدیدکنندگان نمایشگاه امسال گزارش نشده است، مشاهدات میدانی نشان می دهد که این دوره از نمایشگاه از نظر استقبال مردمی با رشد قابل توجهی همراه بود.
فراهنگ**۳۰۷۹**۱۰۵۵
دریافت و تنظیم: علی اسدی** انتشار: زینب کارگر

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


نمایشگاه بین المللی گردشگری


محب خدایی