اخبار گردشگری

پژمان جمشیدی بازیکن سابق تیم پرسپولیس مهمان دیشب دورهمی

برنامه دورهمی به کارگردانی و اجرای مهران مدیری دیشب میزبان پژمان جمشیدی بازیکن سابق پرسپولیس بود که یک گفتگوی صمیمی و جذابی در این برنامه برگزار شد و جمشیدی از خاطرات دوران کودکی اش سخن گفت.دورهمی

مدیری پیش از گفتگو با جمشیدی، با بیان تعریفی از سیستم آموزشی کشور و داستان های کتاب درسی دوران ابتدایی گفت:پیش از این در کتاب های ابتدایی درسی به اسم «کوکب خانم» داشتیم که زنی بسیار مهمان نواز و باسلیقه بود و هر صبح تخم مرغ درست می کرد؛ اما الان تخم مرغ شانه ای ۱۲هزارتومان شده و دیگر کوکب خانم هم نمی تواند زن با سلیقه ای باشد!

سپس، جمشیدی روی صندلی مهمان دورهمی نشست و در ابتدا با بیان خاطره ای از دوران کودکی اش گفت:دوران کودکی من فقط فوتبال بود. به جرأت هفته ای دو سه شیشه خانه را می شکستم و البته همین به ساخته شدن آینده من کمک کرد.

وی با اشاره به اینکه یک گل ملی دارد، بیان کرد:من در کل یک گل ملی دارم و البته همان گل ملی من از گل های آقای دایی معروف تر است ! واقعیت این است که من کلاً در گل زنی بدشانس بودم. یک بار هم در بازی پرسپولیس و سپاهان که خیلی جنجالی شد گل زدم، گل برد تیم را. اما برق شبکه سه رفت و هیچ کس آن گل را ندید!

بازیگر مجموعه تلویزیونی «پژمان» ضمن تعریف خاطرات دوران فعالیتش در فوتبال بیان کرد:فوتبال و آن دوران همه اش خاطره است. من عاشق علی پروین هستم و تأثیر بسیاری در دنیای ورزشی من داشت. به نظرم کسب موفقیت بستگی به توانایی آدم ها دارد. من در بهترین دوران فوتبال ایران بازی کردم. نسل فوتبال جام جهانی ۹۸ ما عالی و به نظر من فوق العاده بودند.

جمشیدی درباره شروع فعالیت هایش در عرصه بازیگری اظهار کرد:من بعد از فوتبال، اتفاقات و خاطراتم را برای پیمان قاسم خانی تعریف می کردم و او می خندید. مثلاً قبل از اینکه فوتبال را کنار بگذارم هر وقت خرید می رفتم، همه کمک می کردند و همراهم بودند؛ ولی وقتی فوتبالم تمام شد، هیچ کدام از توجه ها اتفاق نمی افتاد. همین خاطره ها به مرور طرح و ایده ای برای سریال شبکه سه شد.

وی ادامه داد:ساخت این مجموعه با یک بازیگر ریسکش بالا بود. برای همین خودم نقش را قبول کردم. صد درصد آدم هایی که من را می شناختند، با بازیگری ام آن هم در نقش پژمان مخالف بودند؛ بجز پیمان و مهراب قاسم خانی.

این بازیگر سینما و تلویزیون در خصوص حضور خود در تئاتر و بازیگری روی صحنه بیان کرد:یک روز منزل پیمان و خانم رهنما بودم. بهاره رهنما برحسب اینکه می دانست من تئاتر را دوست دارم، یک نقش پیشنهاد کرد و بعد از تمرین روی صحنه رفتیم. من نمی دانستم تئاتر تا این اندازه برای تئاتر دوستان مقدس است. خیلی ها پس از بازی در تئاتر مخالف حضور من روی صحنه شدند و فشار زیادی روی من بود. اما واقعیت این است که تئاتر بیشتر به من یاد می دهد. در حال حاضر هم نمایش «آن سوی آینه» را در تماشاخانه شهرزاد به روی صحنه می بریم. در حوزه سینما هم برای جشنواره فیلم فجر با احمدرضا معتمدی «سوء تفاهم» را کار کردم.

وی درباره عاشق شدنش اظهار کرد:یک بار در سن ۲۵ سالگی عاشق شدم و هنوز احساسی بالاتر از آن را نداشتم. دوست داشتن را بیشتر تجربه کردم، اما عشق همان یک بار بود.

بازیکن سابق تیم پرسپولیس درباره جایگاه فوتبال در زندگی اش گفت:قطعا اگر باز به عقب برگردم، فوتبال را انتخاب می کنم؛ چراکه روی فوتبال ادعا دارم و عشق دوران خوش زندگی من بوده است. الان که فکر می کنم، جای فوتبال را چیزی برای من پر نمی کند.

جمشیدی با اشاره به اینکه سال های خوب فوتبال ایران را در مستطیل سبز بازی کرده است، در خصوص بهترین بازیکن آن دوران عنوان کرد:در کل بهترین هم دوره ای های من در فوتبال، حامد کاویان پور، جواد نکونام و علی کریمی بودند. در پست خودم هم به نظرم مهدی مهدوی کیا و محمد نوازی از بازیکن های خوب ما بودند.

وی در پایان گفتگوی خود با مدیری، پیراهن خود را پیش از این برای آزادی ۷۷ زندانی به مزایده گذاشته بود، به موزه دورهمی اهدا کرد.