اخبار گردشگری

رهاوردهای حضور فارس در نمایشگاه بین المللی گردشگری

موید محسن نژاد جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، برگزاری نمایشگاه ها را رویدادی برای معرفی داشته ها و ظرفیت های گردشگری و همچنین فرصتی برای ایجاد رابطه بین فعالان این عرصه دانست.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری فارس بیان کرد: هدف از شرکت در این نمایشگاه در مرحله نخست معرفی توانمندی های گردشگری این استان مانند گردشگری سلامت، مذهبی ،تاریخی ،بوم گردی، فرهنگی ، عشایری ،طبیعی و ورزشی بوده و همچنین در گام بعدی شناساندن رویدادهای گردشگری این خطه از جمله جشنواره نرگس کازرون ، خرمای خشت، انجیر استهبان و جشنواره گل و گلاب میمند و … است که می توانند فرصتی برای جذب گردشگر به فارس ایجاد کنند.
وی ادامه داد: نمایشگاه های گردشگری رویدادی است که بیشتر در فصولی از سال برگزار می شود که میزان سفر کمتری در کشور اتفاق می افتد و این نمایشگاه ها می توانند انگیزه ای برای سفر کردن و جذب گردشگر در این دوره ها ایجاد کند و تعامل و همکاری فعالان گردشگری به ویژه در بخش خصوصی را نیز افزایش دهد.
وی اضافه کرد: غرفه استان فارس در این نمایشگاه به بخش های جداگانه ای مانند بخش گردشگری ورزشی از جمله پیست اسکی پولاد کف در شهرستان سپیدان، گردشگری سلامت ،گردشگری مذهبی ، معرفی فرصت های سرمایه گذاری توسط شهرداری شیراز ،آموزش های تخصصی گردشگری و هتل داران تقسیم شده بود که در هر بخش به صورت تخصصی در زمینه ای خاص به مخاطبان اطلاعات مورد نیاز منتقل می شد.
محسن نژاد با اشاره به اینکه تمام اقامتگاه های بوم گردی استان در این نمایشگاه اقدام به انجام کاری مشترک و بی نظیر و تهیه بروشوری مشترک برای معرفی این اماکن کرده بودند، گفت: در غرفه استان فارس محلی برای مذاکرات دو جانبه بین فعالان گردشگری در نظر گرفته و همچنین در قسمتی از این مجموعه معرفی خاتم کاری شیراز نیز صورت گرفته بود.
وی فضای امسال نمایشگاه بین المللی گردشگری را تخصصی تر از دوره های گذشته عنوان کرد و افزود: استان فارس نیز امسال حضوری موثر و پربار در نمایشگاه بین المللی گردشگری یازدهم داشت به گونه ای که در برخی ساعات روز ترافیک و ازدحام زیادی مقابل غرفه فارس ایجاد می شد.
معاون گردشگری میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری فارس تشریح کرد: علاوه بر معرفی ظرفیت های گردشگری استان در این نمایشگاه از حضور گروههای فرهنگی متنوعی در غرفه فارس نظیر دف نوازی، گروه کر شیرازی ، عشایر قشقایی، قرائت اذان مغرب توسط عشایر و همچنین اجرای برنامه توسط خوانندگان و بازیگران استان فارسی نیز صورت گرفت که موجب استقبال چشمگیری از سوی بازدید کنندگان شد.
وی اظهار کرد: تلاش شد ظرفیت های گردشگری استان فارس به خوبی در این نمایشگاه به نمایش درآید و امیدواری از این تجربه مناسب در نمایشگاههای داخلی و خارجی آینده نیز استفاده شود به گونه ای که همه فعالین عرصه گردشگری بصورت متمرکز و با نام فارس اقدام به عرضه خدمات خود در این حوزه کنند.
محسن نژاد بیان کرد: همه دستگاههای استان نظیر میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری فارس، شهرداری شیراز، جامعه هتلداران ، دانشگاه علوم پزشکی شیراز، اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس ، سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز و کمیسیون گردشگری شورای شهر شیراز حضور فعال و همکاری مناسبی در این کار جمعی داشتند.
یازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته سوم تا ششم بهمن ماه جاری در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران پذیرای عموم بازدید کنندگان بود.
۹۸۷۳/ ۲۰۲۷
مصاحبه کننده: محمدامین افشارپور ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی فارس


نمایشگاه بین المللی


گردشگری