اخبار گردشگری

مرتضی اشراقی: مشکلات جامعه با توییت‌کردن و مصاحبه‌های تکراری مسئولان قابل حل نیست

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی اشراقی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: وضعیت دشوار و سخت زندگی مردم عزیز خوزستان، این روزها بار دیگر این استان عزیز را در صدر اخباری تاسف‌بار نشانده است. روزگاری مردم این خطه با دفاع جانانه‌شان به تعبیر امام (ره) دین خود را به اسلام ادا کردند و با تقدیم هزاران شهید، آبرو، عزت و تمامیت ارضی ایران را تضمین نمودند؛ اما امروز با گردوغبارهای بی‌امان، شرمنده این مردم دلیر و مظلوم و بی‌ادعا شده‌ایم.

 

وی در ادامه یادداشتش تاکید کرد: متأسفانه اگرچه همه رؤسای دولت‌ها در ابتدای کار، خوزستان را اولویت کاری خویش عنوان می‌کنند اما هنوز زخم‌های کهنه جنگ تحمیلی بر تن این استان به چشم می‌خورد؛ اگر روزی فقط از بیکاری جوانان آبادانی و خرمشهری یا کمبود آب آشامیدنی مطلوب سخن می‌گفتیم چند سال است که معضل گرد و غبار هم به سیاهه مشکلات خوزستانی‌های عزیز اضافه شده است و نه تنها بهتر نمی‌شود بلکه روز به روز شدت بیشتری پیدا می‌کند. کمک به حل این مشکل همانگونه که بارها مورد تأکید رهبری معظم انقلاب نیز قرار گرفته است، و اخیرا نیز با دستور و موافقت ایشان مبلغ ۱۵۰ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برای مبارزه با پدیده طبیعی ریزگردها اختصاص یافته، وظیفه دولت را برای حل این مشکل دو چندان می‌کند که با همت و جدی تر گرفتن این معضل، گام موثری در رفع وضع موجود بردارد.

 

اشراقی در پایان این یادداشت تصریح کرد: اینگونه مسائل و دیگر مشکلات موجود در جامعه از قبیل مشکلات معیشتی، با توییت کردن و یا مصاحبه های تکراری و بی حاصل بعضی از مسوولین، قابل حل نیست بلکه با عزم راسخ و به دور از هیاهو باید به سراغ مشکلات رفت نه اینکه صرفا به ایراد سخنرانی پرداخت. قطعا کم توجهی به این استان با توجه به میزان محرومیت، سابقه رشادت مردم آن و نیز بهره مندن بودن آن از عظیم ترین ذخایر نفتی و گازی کشور امری قابل قبول نیست و امیدوارم مسؤلان محترم بتوانند این معضل و مشکلات جدی دیگری که بر این استان سایه افکنده را بصورت اساسی حل نمایند.