اخبار گردشگری

فرماندار: توسعه صنعت گردشگری از عوامل مهم رونق اقتصادی در کنگاور است

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا ایزدی روز پنج شنبه در اولین نشست ستاد خدمات سفر شهرستان کنگاور گفت: کنگاور یکی از مقاصد سفر مهمانان و مسافران در ایام مختلف سال به خصوص نوروز است، لذا ضروری است با توجه به اینکه این شهرستان در ورودی استان واقع شده باید در تمام بخش ها آمادگی لازم برای استقبال شایسته وجود داشته باشد.
وی یکی از زمینه‌های توسعه اقتصادی را صنعت گردشگری دانست و گفت: این صنعت پاک و بی‌آلاینده، می تواند در رونق اقتصادی کشور نقش موثری داشته باشد.
وی گفت: صنعت گردشگری ارزش افزوده و اشتغالزایی زیادی به دنبال دارد و امروز همه نقاط دنیا که زمینه‌هایی برای گردشگری دارند، ناگریزند برای جذب گردشگر و توریست برنامه‌ریزی کنند.
ایزدی، تنها راه نجات کنگاور را توسعه صنعت گردشگری و طی کردن مسیر منتهی به جذب توریست عنوان کرد و افزود: معبد آناهیتا به عنوان مهمترین پتانسیل گردشگری شهرستان نیاز به خلاقیت برای اجرای طرح های گردشگری روز دنیا دارد.
فرماندار کنگاور در ادامه با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه بهاره اعتراض بازاریان را به دنبال دارد، گفت: اصناف و بازاریان با وضعیت رکود اقتصادی چشم انتظار ایام نوروز هستند، لذا برگزاری نمایشگاه ها اقدامی بی تدبیر و غیر کارشناسی است.
وی افزود: مجموعه های مختلف فعال در ایام تعطیلات نوروزی از جمله میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، شهرداری کنگاور، حمل و نقل و پایانه ها، نیروی انتظامی، اورژانس و سایر مجموعه ها با تشکیل جلسه های مختلف شرایط را برای حضور مهمانان نوروزی فراهم کنند.
فرماندار کنگاورکل منابع و امکانات شامل منابع انسانی، تجهیزات و وسایل اسکان را در اختیار ستاد خدمات سفر دانست و افزود: با آمدن نوروز باستانی و فصل بهار باید با استفاده از توان همه جانبه اعضای ستاد اقداماتی در این جهت انجام داد که نتیجه آن خارج کردن روحیه یک نواختی شهروندان و مسافران نوروزی در طول سال باشد.
رئیس اداره میراث فرهنگی کنگاور در این جلسه نیز با بیان اینکه عنوان شعار امسال ستاد خدمات سفر این شهرستان نوروزی ‘شاد، مفرح و خاطره انگیز’ خواهد بود افزود: این شعار با توجه به حوادثی که در سطح کشور و استان کرمانشاه (زلزله شهرستان های غرب استان) رخ داد و اینکه گردشگران و مسافران نوروزی لحظات شادی را تجربه کنند، انتخاب شده است.
منوچهر پاشایی افزود: این ستاد با ساختار تشکیلاتی منسجم تلاش خود را در امر سفر و گردشگری برای هموطنان ایران اسلامی به کار گرفته و امید است با حمایت مسئولان استانی و همراهی متولیان امر در مسیر رفاه حال هموطنان گام های اساسی برداشته شود.
وی در خصوص لزوم هماهنگی کمیته ها در خدمت رسانی به مسافران ورودی به استان گفت: برای رونق حوزه گردشگری و گسترش زیرساخت های مرتبط با این بخش در شهرستان به تشکیل کمیته های ۱۰ گانه، هم افزایی دستگاه های مختلف اجرایی نیاز است.
ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر در بهمن ۱۳۹۲ از سوی هیات وزیران و برای توسعه گردشگری داخلی و ایجاد هماهنگی و انسجام در ارائه خدمات مناسب برای رفاه حال مسافران و گردشگران و همچنین مدیریت یکپارچه، سیاستگذاری، برنامه ریزی، سازماندهی و نظارت بر انجام فعالیت های سفر تشکیل شد.
شهرستان کنگاور با جمعیتی افزون بر ۷۶ هزار نفر در ۹۴ کیلومتری شرق کرمانشاه واقع شده است و دروازه ورودی این استان غربی است.
۳۰۳۳/۷۴۴۷ خبرنگار: مجید رحمتی ** انتشار دهنده: فرزاد نویدی

انتهای پیام /*


اجتماعی


فرماندار کنگاور


علیرضا ایزدی


خدمات سفر