اخبار گردشگری

تاکیدعضو شورای شهر تهران بر رعایت حریم قانونی بناهای تاریخی در احداث مجدد ساختمان پلاسکو

حسن خلیل آبادی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به لزوم رعایت مسائل حقوقی و قانونی برای احداث ساختمان جدید پلاسکو افزود: ضمن جلوگیری از احداث بدون برنامه ساختمان جدید پلاسکو، طبقات این بنای تجاری باید مطابق پهنه های طرح تفضیلی باشد.
وی گفت: پیش از این نیز میراث فرهنگی تهران دیوار شمالی پلاسکو که مجاور مدرسه و کلیسای تاریخی ژاندارک بوده را به عنوان بنای ثبتی دانسته که طبق قانون باید تا ارتفاع ۱۲ متر مجوز ساخت آن صادر شود.
رئیس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه در صورت تخلف مجوز پایان کار به ساختمان های جدید در اطراف عرصه بنای های ملی صادر نخواهد شد، اظهار کرد: این اقدام می تواند ساخت و سازهای غیرقانونی حریم درجه یک و ۲ بنای ثبتی را حفظ کند.
خلیل آبادی گفت: متاسفانه طی سالیان گذشته به دلیل رعایت نشدن این موضوع شاهد ساخت و سازهایی بی رویه در اطراف بناهای ثبتی و واجد ارزش تاریخی پایتخت بودیم که این اضافه ارتفاع ها دید و منظر ساختمان تاریخی را مخدوش کرده است.
وی همچنین گفت: ساختمان جدید پلاسکو باید پاسخگوی شاغلان آسیب پذیر حرف مختلف در حادثه آتش سوزی باشد.
ساختمان تجاری پلاسکو با قدمتی بیش از ۵۰ سال در خیابان جمهوری تهران ۳۰ دی ماه ۹۵ دچار حریق شد و به علت آتش سوزی گسترده فرو ریخت، این ساختمان قرار است مجددا، در محل برج و ۲ قطعه زمین مجاور آن توسط معاونت شهرسازی و معماری شهرداری و بنیاد مستضعفان(مالک ساختمان) کلنگ زنی شود.

*ارزیابی نمای ساختمان های جدید پایتخت در کمیته نمای شهری
خلیل آبادی همچنین با اشاره به نمای ساختمان ها در شهر تهران اظهار کرد: در حال حاضر کمیته نمای شهرداری تهران تشکیل شده و بعد بصری ساختمان جدید(چندین طبقه) در آن کمیته مورد ارزیابی قرار می گیرد.
وی گفت: در نظر داریم با این رویکرد، معماری و نمای ساختمان ها در تهران را احیا کنیم.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: امین کمالی فر – انتشاردهنده: معصومه آقا امینی
تهرام/۷۲۴۷/۷۲۴۵//۷۲۴۴

انتهای پیام /*


فرهنگی


شورای شهر


پلاسکو