اخبار گردشگری

مجوز تاسیس اقامتگاه بوم گردی در روستای پروانه برخوار صادر شد

نسرین غزنوی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه ساخت هتل در مناطق بومی کاربرد ندارد،افزود: برای آن دسته از گردشگرانی که قصد بازدید از روستاها و مناطق بومی را دارند خانه های قدیمی به عنوان اقامتگاه مرمت و بازسازی می شود.
وی با اشاره به اینکه اقامتگاه بوم گردی روستای پروانه ظرفیت اسکان ۱۵ مسافر را دارد ،تصریح کرد:به منظور مرمت خانه قدیمی در روستای پروانه ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات در نظر گرفته شده است.
غزنوی اظهار کرد: پنج متقاضی برای اخذ مجوزتاسیس موزه مردم شناسی، اقامتگاه بوم گردی ورستوران سنتی در شهرستان درمرحله اولیه اقدام کرده اند .
وی تصریح کرد:اقامتگاه بوم گردی به منظور تقویت جوامع محلی و بهره گیری از ظرفیت های گردشگری مناطق محلی ایجاد می شود.
رئیس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان برخوار خاطرنشان کرد:اقامتگاه بوم گردی نوعی از محل های اسکان برای مسافران است که برخلاف هتل ها که ویژگی یکسانی دارند، دارای ویژگی خاص محیطی خود بوده و به نوعی اقامتگاهی بومی و محلی است که بطور عمده در خانه های قدیمی بازسازی شده و با شیوه ایی مطلوب برای مسافران، اداره می شوند.
وی عنوان کرد:اقامتگاه بوم گردی با احیای سنت ها و آداب و رسوم مردم باعث ترویج رونق صنعت گردشگری و در نتیجه اشتغال زایی در مناطق بومی و محلی می شود.
شهرستان برخوار دارای هفت شهر باعنوان؛ دولت آباد، حبیب آباد، دستگرد، شاپورآباد، سین، کمشچه، خورزوق و ۶ روستا باعنوان محسن آباد، علی آباد، مَرغ، دُنبی، پروانه و علی آباد چی است.
هم اینک ۲۳۰ اقامتگاه بومگردی استان اصفهان فعال است که در این راستا استان اصفهان رتبه اول تاسیس اقامتگاه های بوم گردی کشور را به خود اختصاص داده است.
بوم گردی یا اکوتوریسم (ecotourism)، فرصتی است برای گردشگران و طبیعت گردان تا با اقامت در مناطق بومی فارغ از زندگی روزمره و ماشینی؛ حال و هوای یک زندگی ساده، بی آلایش و دلنشین را تجربه کنند.
اقامتگاه بوم گردی نوعی از محل های اسکان برای مسافران است که برخلاف هتل ها که ویژگی یکسانی دارد، دارای ویژگی های خاص متاثر از محیط بومی است.
در این اقامتگاه ها سعی بر این است تا میهمانان با شیوه سنتی زندگی در آن محل آشنا شوند و با استفاده از غذاهای سنتی و امکانات محلی در محیطی طبیعی اوقات خود را سپری کنند.
هدف اصلی ایجاد و توسعه این نوع از اقامتگاه ها با هویت و ساختاری بومی، رسیدن به توسعه‌ پایدار است.
شهرستان برخوار به مرکزیت دولت آباد با بیش از ۱۲۰ هزار نفر جمعیت در ۱۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.
ت ۷۱۳۱ / م ط / ۷۱۵۰ /
دریافت کننده: علی نعمانی – انتشار دهنده : عمادی

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


بوم گردی


شهرستان برخوار