اخبار گردشگری

اقامتگاه بوم گردی ارگ رادکان، کارآفرین نمونه روستایی کشور

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، صادق کاظمیان با اعلام این خبر اظهار کرد: اقامتگاه بوم گردی رادکان بنایی با ۱۲۰ سال قدمت تاریخی در روستای رادکان چناران است که در سال ۹۵، احیا و بازسازی شده است.
وی بیان کرد: این اقامتگاه بوم گردی به عنوان اولین اقامتگاه بوم گردی استان خراسان رضوی در طول ۱٫۵ سال فعالیت خود توانسته به موفقیت های خوبی در حوزه گردشگری کشور دست پیدا کند.
کاظمیان گفت: در روز جهانی گردشگری در مهرماه امسال نیز اقامتگاه بوم گردی رادکان در بین ۷۰۰ اقامتگاه بوم گردی کشور عنوان اقامتگاه برتر را از آن خود کرد و در جشنواره ناصرخسرو نیز به عنوان کارآفرین برتر صنعت گردشگری انتخاب شد.
اقامتگاه بوم گردی ارگ رادکان به عنوان یکی از ۲۰ اقامتگاه بوم گردی خراسان رضوی در روستای رادکان در ۱۳ کیلومتری شهرستان چناران واقع شده است.
این اقامتگاه در سال ۱۳۹۵ با حفظ معماری سنتی این خانه قدیمی، احیا و مرمت شد و در همان سال فعالیت خود را آغاز کرد. اقامتگاه بوم گردی ارگ متشکل از یک حیاط اندرونی شامل اصطبل، کبوترخانه و حوض کوچک، و یک حیاط بیرونی دارای اتاق های شاه نشین، اتاق های تابستانه، شربت خانه و حوض آب در داخل محوطه خود است.
به منظور حفظ معماری سنتی و القای حس خاطره انگیز، برخی از اتاق های این اقامتگاه بوم گردی فاقد تلویزیون، حمام و سرویس بهداشتی است و همچنین برای آسایش هرچه بیشتر مهمانان، حمام و سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی به صورت عمومی در محوطه باغ تعبیه شده است.
موقعیت مکانی این خانه سنتی در فاصله ۷۵ کیلومتری از شهر مقدس مشهد است.
خبرنگار: آرزو جاودانی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
۷۴۹۶/۵۱۳۲

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


رادکان


خراسان رضوی