اخبار گردشگری

۵۰ هزار شغل در حوزه بوم گردی و صنایع دستی ایجاد می شود

سعید اوحدی روز چهارشنبه در نشست اعضای قرارگاه اقتصاد مقاومتی استان همدان افزود: دولت با تصویب قانون حمایت از اشتغال و توسعه گردشگری و صنایع دستی روستایی، ۲۴ هزار میلیارد ریال برای رونق و کارآفرینی در روستاهای کوچک اختصاص داد.
وی ادامه داد: در قانون حمایت از اشتغال روستایی، ۱۲۰ هزار میلیارد ریال برای توسعه اشتغالزایی و رونق شهرها و روستاهای کوچک در نظر گرفته شده است که به درآمدزایی مردم این مناطق کمک می کند و با اجرای این مصوبه در شهرهای کوچک و روستاها، شاهد رشد اقتصاد و رونق روزافزون خواهیم بود.
معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار کرد: برای رونق صنعت گردشگری در کشور، کارهای موثری انجام و در یک ماه گذشته ۳۲۵ طرح گردشگری در سامانه بهین یاب ثبت شده است.
اوحدی به ظرفیت های استان همدان در زمینه گردشگری سلامت اشاره کرد و گفت: تنوع موضوعات گردشگری در همدان، این استان را از دیگر نقاط کشور متمایز می کند و وجود مقبره بوعلی سینا می تواند پیشرفت همدان در حوزه گردشگری سلامت را موجب شود.
وی طب سنتی را از دیگر موضوعات موثر در رونق گردشگری سلامت همدان برشمرد و گفت: نرخ بیکاری بسیاری از استان های کشور ۲ رقمی است اما استان همدان فاصله معناداری با بسیاری از استان ها و به خصوص استان های هم جوار دارد.
اوحدی ظرفیت انسانی و پیگیری های مدیران استان همدان را قابل توجه دانست و افزود: ایجاد اشتغال، مبارزه با بیکاری و رشد و رونق تولید، خروجی انسجام و تعاملی است که در استان همدان وجود دارد .
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: با همت استاندار و همراهی نمایندگان مجلس، گام های بلندی برداشته و گره های بسیاری در این استان باز شده است.
حمیدرضا حاجی بابایی افزود: در این راستا مشکلات پتروشیمی ابن سینا و هگمتانه همدان حل شده و با قول مساعد وزیر نفت قرار است ۱۰۰هزار بشکه نفت برای خوراک پالایشگاه همدان اختصاص یابد.
وی اظهار کرد: در هیچ دوره ای هماهنگی مجمع نمایندگان استان، همچون این دوره نبوده است و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی با مدیران ارشد استان هماهنگی و تعامل دارند.
به گزارش ایرنا، تعهد استان همدان در سالجاری در حوزه اشتغال ایجاد ۱۹ هزار و ۹۸۰ شغل است که تاکنون بیش از ۱۵ هزار شغل ایجاد شده است.
۷۵۲۳/۱۱۸۱/۲۰۹۰
خبرنگار:مرضیه بختیاری**تنظیم کننده: الهام تدین**انتشار دهنده: سعید زارع کندجانی

انتهای پیام /*


فرهنگی


بوم گردی


صنایع دستی


شغل