اخبار گردشگری

اختصاص هفت میلیارد ریال اعتبار به میراث فرهنگی عجب شیر

به گزارش ایرنا، سیدشمس الدین مراثی روز چهارشنبه در جلسه کمیته میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این شهرستان بر لزوم ایجاد موزه مردم شناسی در شهرستان تاکید کرد و افزود: ایجاد موزه مردم شناسی که یکی از ضرورت های فرهنگی فراموش شده شهرستان است با تکمیل و بازسازی حمام تاریخی نوبهار محقق می شود.
وی اظهارکرد: با توجه به اینکه حمام نوبهار در مسیر بازار این شهرستان قرار گرفته، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی با همکاری شهرداری عجب شیر در نظر دارد تا بخش قدیم این حمام را برای فعالیت های نمایشگاهی مورد استفاده قرار داده و بخش جنبی آن را که در بازار واقع شده، تبدیل به بازارچه صنایع دستی کند.
این حمام متعلق به اوایل پهلوی و اواخر قاجار بوده و از دو بخش قدیمی و جدید تشکیل شده است.
مراثی با بیان اینکه بخش گردشگری این شهرستان از هسته های کلیدی سند تدبیر و توسعه بوده و نیازمند سرمایه گذاری و حمایت دولت است، ادامه داد: سرمایه گذاری در این بخش می تواند نرخ بیکاری در این شهرستان را کاهش دهد.
وی اضافه کرد: وجود ۱۱۲ اثر تاریخی ثبت شده، این شهرستان ظرفیت های خوبی برای جذب گردشگر داخلی و خارجی و اشتغال زایی و توسعه و آبادانی دارد.
فرماندار شهرستان عجب شیر خاطر نشان کرد: گردشگری نتوانسته آنطور که باید و شاید در اقتصاد شهرستان اثرگذار باشد و این نشان دهنده عدم استفاده از ظرفیت های گردشگری شهرستان است.
مراثی با اشاره به ظرفیت‌ های موجود در سه حوزه میراث‌ فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری، گفت: می‌ توان با استفاده از ظرفیت‌ های موجود در شهرستان اشتغال ایجاد کرد و با برنامه ‌ای منسجم و هماهنگ به توسعه شهرستان کمک کرد.
شهرستان عجب شیر با حدود ۷۱ هزار جمعیت در ۸۵ کیلومتری تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار:شهرام ناعم وند**انتشار:عیسی عطاپور**
۳۰۷۷/۷۴۸۵

انتهای پیام /*


فرهنگی


موزه


مردم شناسی


عجب شیر