اخبار گردشگری

دوسالانه سرامیک و سفال سال ۹۸ برگزار می شود

به گزارش خبرنگار هنرهای تجسمی ایرنا، فرزاد فرجی روز چهارشنبه در نشست خبری هیات مدیره انجمن سفالگران اظهار داشت: دهمین دوره دوسالانه سرامیک سال ۹۰ برگزار شد و با وقفه ای که پیش آمد برای برگزاری این دوسالانه، هیات مدیره تصمیم گرفت تا این فاصله زیاد و بریدگی بین برگزاری دوسالانه را به نوعی جبران کرده و با برگزاری کارگاه های آموزشی و نمایشگاهها این جریان هنری را تقویت کند.
وی ادامه داد: براساس تصمیمات گرفته شده، بودجه دوسالانه برای سلسله برنامه هایی که قرار است در این زمان برگزار شود هزینه خواهد شد تا انجمن سفال و سرامیک ارتباط این حلقه، دوسالانه را با شرایط بهتر برگزار کند.
فرجی با اشاره به اینکه قرار بود دوسالانه‌ ها براساس زوج و فرد و طبق تقویم با هماهنگی انجمن مجسمه ‌سازان برگزار شود، گفت: دوسالانه مجسمه سازی خودش نیز با تاخیر انجام گرفت بنابراین تصمیم بر این شد تا دوسالانه سرامیک و سفال را در سال ۹۸ برگزار کنیم.
وی با اشاره به برنامه های برگزار شده توسط انجمن سفال و سرامیک اظهار داشت: امسال ۹ نشست و سخنرانی در حوزه‌ های مختلف برگزار شده و همچنین پنلی برای ماه آینده خواهیم داشت.
وی گفت: سیاست این دوره، اجرای برنامه های بلندمدت بود تا بتوانیم برای بسترسازی و پهن کردن گستره مطالعاتی تمرکز و در دوسالانه بعدی به شکل قوی‌ تر حضور پیدا کنیم و با اینکه در بخش پژوهشی نیز فعال هستیم اما به خاطر شرایط بودجه‌ ای امکان انتشار کتاب یا مجله نداریم.
نایب رئیس انجمن سفال و سرامیک افزود: دوسالانه ها حاصل دو سال فعالیت هنرمندان است و از آنجا که این فاصله در انجمن سفال و سرامیک ۶ ساله بود به واسطه کارهای آموزشی و کارگاه‌ های تخصصی، اطلاعات میدانی در این حوزه مطرح و هنرمندان جدیدی را جذب این عرصه کردیم.
فرجی با اشاره به نمایشگاه رویداد کاربردی های معنا گرا افزود: اشیای کاربردی، وسیله ای برای بستر پیدایش و شکل گیری این نمایشگاه است و این اشیا، به عنوان عامل پیدایش و شکل گیری برای یک بستر و معناسازی و ارائه مفهوم در فضای نمایشگاه مورد استفاده قرار گرفته است.
در ادامه نشست، دبیر نمایشگاه کاربردهای معناگرا گفت: در این نمایشگاه ۴۳ اثر نمایش داده شده که ۳۰ اثر منتخب فراخوان و ۱۳ اثر مربوط به هنرمندان مدعو است.
شبنم عمانی افزود: فراخوان این نمایشگاه ۲۳ تا ۲۹ شهریورماه اعلام شده بود که در این رویداد هنرمندان تشویق شدند نگاه دوباره‌ ای به کاربردی‌ ها داشته باشند.
وی با اشاره به برنامه های سال آینده انجمن سفال و سرامیک گفت: انجمن سفالگران در سال ۹۷ دو نمایشگاه در پرونده خواهد داشت که در رویکردهای متفاوت پیش ‌بینی شده است.
نمایشگاه کاربردی های معنا گرا از ۲۸ دی ماه تا ۶ بهمن ماه در گالری های خانه هنرمندان برپا است.
فراهنگ**۹۳۳۸**۱۰۵۵
خبرنگار: صدیقه بهارلو**انتشار: زینب کارگر

انتهای پیام /*


فرهنگی


هنر تجسمی


انجمن سفال


سرامیک