اخبار گردشگری

سرمایه گذاری در صنعت گردشگری از نیازهای اصلی آذربایجان غربی است

به گزارش ایرنا محمد مهدی شهریاری روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران در دیدار با ‘علی اصغر مونسان’ ابراز امیدواری کرد تا با حمایت های دولت از محل صندوق توسعه ملی، سرمایه گذاری در صنعت گردشگری آذربایجان غربی گسترش یابد.
وی با اشاره به وضعیت گردشگری و لزوم سرمایه گذاری در این بخش در آذربایجان غربی گفت: این استان به دلیل برخورداری از جاذبه های تاریخی و طبیعی ارزشمند حرف های زیادی برای گفتن دارد.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، ‌صنایع دستی و گردشگری نیز در این دیدار ضمن قدردانی از حضور استاندار آذربایجان غربی در این نمایشگاه، اظهار کرد: در زمینه مرمت آثار تاریخی مصوبه ای به تصویب شورای عالی شهرداری ها رسیده است که طی آن به شهرداران اجازه داده می شود تا در مرمت و احیای بافت های تاریخی شهرها با این سازمان همکاری کنند.
علی اصغر مونسان در خصوص ایجاد زیرساخت های گردشگری، گفت: بسیاری از مناطق برای پیشرفت در بخش گردشگری بیش از سخت افزار نیازمند فعالیت های نرم افزاری است.
وی افزود: عملیات عمرانی و اقدامات این چنینی می تواند در ایجاد زیرساخت های گردشگری موثر باشد ولی نیاز امروز گردشگری کشور وجود ایده و نرم افزار برای این صنعت است.
معاون رئیس جمهوری با تاکید بر حمایت از افراد خوش فکر برای اجرای طرح ها و ایده های خلاقانه، اظهار کرد: مونسان ادامه داد: استان هایی چون آذربایجان غربی که از موهبت های طبیعی برخوردار است، باید اکوتوریسم را رونق دهند.
رئیس سازمان میراث فرهنگی با اشاره به خواهرخواندگی شهر خوی در آذربایجان غربی و قونیه در ترکیه ادامه داد: شهرستان خوی باید با اجرای جشنواره های فرهنگی نسبت به معرفی آثار تاریخی خود نظیر شمس تبریزی اقدام کرده و از این طریق زمینه جذب گردشگران خارجی را فراهم کند.
وی افزود: آذربایجان غربی با داشتن طبیعت بکر،‌ روستاهای هدف گردشگری و خانه های زیبای روستایی می تواند با کمترین هزینه اقامت خوبی را برای گردشگران خارجی مهیا کند.
به گزارش ایرنا پس از این دیدار استاندار آذربایجان غربی از غرفه های مختلف یازدهمین نمایشگاه گردشگری تهران بازدید کرد.
یازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته کشور امروز با حضور بخش های دولتی و غیردولتی فعال استان های مختلف کشور در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران افتتاح شد.
این نمایشگاه تا روز جمعه ششم بهمن ماه دایر است و علاقه مندان می توانند از ساعت ۹ صبح لغایت ۱۸ از آن بازدید به عمل آورند.
۸۱۳۵/۳۰۷۲
** خبرنگار: شهین بیدادرس ** انتشار: علیرضا فولادی

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


شهریاری


مونسان