اخبار گردشگری

زیر ساخت‌های پنج منطقه تفریحی سیاحتی در باشت فراهم شد

صادق ماندنی زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اردوگاه تفریحی و رفاهی رود رونه در زمینی به مساحت ۱۴ هزار متر مربع تکمیل شده و در دهه فجر امسال به بهره برداری خواهد رسید.
وی بیان کرد: بیش از یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال تاکنون در زمینه زیر ساخت‌های گردشگری رود رونه در این شهرستان هزینه شده است.
ماندنی زاده ابراز کرد: این میزان اعتبار برای ساخت سکوهای نشیمن، مخزن ذخیره آب آشامیدنی و شست و شو، آلاچیق و سرویس‌های بهداشتی هزینه شد.
رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری باشت گفت: بیش از ۶۰۰ میلیون ریال دیگر برای زیر ساخت‌های منطقه گردشگری رود رونه تا پایان امسال هزینه خواهد شد.
وی اظهار کرد: عملیات اجرایی فاز اول اردوگاه گردشگری شلالدون از سال ۸۵ شروع شد و تاکنون حفر چاه آهکی، خط انتقال آب، منبع ذخیره آب ۲۰۰ متر مکعبی، سرویس بهداشتی در ۲ نقطه، سکوهای آبخوری سه نقطه، نمازخانه، روشنایی، آلاچیق و سکوهای نشیمن در این منطقه اجرا شده است.
ماندنی زاده ادامه داد: هشت میلیارد ریال اعتبار برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری شلال دون تاکنون هزینه شده است.
وی بیان کرد: نگهداری و تکمیل اردوگاه گردشگری شلال دون باشت به بخش خصوصی واگذار شده است.
رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری باشت گفت: طرح مرمت هشت دهنه از بنای تاریخی پل بریم به طول ۴۰ متر در این شهرستان در سال جاری اجرا شد.
وی ساخت دیوار حائل به طول ۵۰ متر، آوار بندی دهنه‌های پل و مرمت را از مهمترین اقدامات مرمتی از سال ۸۵ تاکنون برای صیانت از پل بریم ذکر کرد.
پل پریم به دلیل آب و هوای مطلوب در سه فصل پاییز، زمستان و بهار و قرار گرفتن بر روی رودخانه نزدیکی در جاده گچساران به خوزستان هر ساله مقصد بازدید جهانگردان اروپایی مانند هلند، سوئد و آلمان است.
باشت با حدود ۲۲ هزار نفر جمعیت در جنوب کهگیلویه و بویراحمد مقصد اصلی گردشگری در ابتدای مهر تا پایان اردیبهشت در این استان است.
شهرستان باشت با وسعت بیش از ۲ هزار و ۹۰۰ کیلومتر در کهگیلویه و بویراحمد دارای ۱۱۵ روستا، یک شهر، ۲ بخش و ۱۴ هزار نفر جمعیت روستایی است.
شهرستان باشت ۱۴ جاذبه تاریخی و طبیعی دارد.
رود رونه، درخت سرو کهنسال و کوه خامی از جمله جاذبه های طبیعی و تاریخی شهرستان باشت است.
براساس گزارش ها سالیانه یک میلیون نفر از جاذبه‌های گردشگری این شهرستان بازدید می‌کنند.
خبرنگار: مریم صیادی** انتشار دهنده: موسوی
۲۰۸۲/۶۱۱۰

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


زیرساخت های گردشگری


باشت