اخبار گردشگری

بازدید معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری از بازارچه صنایع دستی بیرجند

به گزارش ایرنا معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و تعدادی از مسئولان محلی شامگاه سه شنبه سیدابوالفضل رضوی را در این بازدید همراهی کردند.
بازارچه صنایع دستی باغ اکبریه سال ۱۳۹۴ با اعتبار یک میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی در بخشی از باغ ایجاد شد که هم اکنون هنرمندان در ۱۵ غرفه این بازارچه مستقر هستند و مدیریت این مجموعه به اتحادیه صنایع دستی استان واگذار شده است.
غرفه های نقاشی مینیاتور، تذهیب، گلیم فرش، معرق چوب، برش آینه، قلم زنی، برش فلز، گوهرتراشی و … در این بازارچه فعال هستند.
مجموعه باغ و عمارت اکبریه بیرجند که در فهرست میراث جهانی به ثبت رسیده در زمینی به مساحت هشت هزار متر مربع با بناهایی در چند طبقه مجزا ساخته شده است.
این مجموعه با کاربرد مسکونی و حکومتی متعلق به دوره زندیه تا اوایل پهلوی است که قسمتی از ساختمان ها و اندرونی آن به اعضای خانواده علم، اختصاص داشته و قسمت مرکزی آن بویژه امور دیوانی و حکومتی بوده است‏.‏
بخش مرکزی این مجموعه نیز که بنای حکومتی بوده در ۲ طبقه مجزا به عنوان موزه باستان شناسی و مردم شناسی بیرجند مورد استفاده قرار می گیرد‏.‏
همچنین امروز با حضور معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری در شهرستان سربیشه کارخانه تولید تجهیزات آشپزخانه ناحیه صنعتی مود افتتاح شد.
۷۵۵۹*۳۰۲۸
خبرنگار: امیرشاهین نایبی فر * انتشار: رسول محمدحسنی

انتهای پیام /*


فرهنگی


معاون توسعه روستایی


بازدید از بازارچه صنایع دستی


خراسان جنوبی