اخبار گردشگری, گردشگری و توریسم

اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ری به اداره کل ارتقا یابد

به گزارش ایرنا، حسن خلیل آبادی عصر دوشنبه در هفتمین جلسه شورای اسلامی شهرستان ری افزود: بسیاری از استان های کشور با دارا بودن نهایت ۲۰ اثر تاریخی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری دارند ولی شهرستان ری با وجود این میزان ابنیه و اثر تاریخی و مذهبی یک اداره تازه تاسیس میراث فرهنگی در یک ساختمان استیجاری دارد که زیبنده این شهر باستانی نیست.
وی با اشاره به اینکه نگهداری آثار تاریخی نیازمند بودجه و نیروی انسانی متخصص است افزود: آثار تاریخی شهرستان ری اگر به خوبی مرمت، نگهداری و پاسداری نشوند به زودی شاهد تخریب بسیاری از این آثار خواهیم بود.
عضور شورای شهر تهران، ری و تجریش ادامه داد: فرماندار، شهرداری و حتی استانداری تهران باید در جهت توسعه اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان ری نهایت تلاش خود را انجام دهند تا در آینده نزدیک شاهد توسعه صنعت گردشگری این شهرستان باستی باشیم.
خلیل آبادی در خصوص توسعه صنایع دستی در شهرستان ری نیز گفت: دهیاران و بخشداران مناطق مختلف این شهرستان باید زیر ساخت های لازم برای آموزش روستاییان مانند سوله ها و کلاس ها آموزشی را فراهم کنند تا اداره میراث فرهنگی شهرستان مربی های خود را به این مناطق ارسال کند.
وی در خصوص بازار فروش صنایع دستی شهرستان ری نیز گفت: ایجاد بازارچه های دایمی در اطراف حرم، ایجاد غرفه های فروش صنایع دستی در مسیر بهشت زهرا(س) و فرودگاه امام باید در دستور کار اداره میراث فرهنگی شهرستان قرار گیرد.
هفتمین جلسه شورای اسلامی شهرستان ری عصر دوشنبه با حضور حسن خلیل آبادی و حجت نظری از اعضای شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش، رحیم زاده رییس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی وگردشگری شهرستان ری و جمعی از اعضای شوراهای اسلامی شهرستان های ری برگزار شد.
۳۲۱۸/۶۰۰۳
خبرنگار: امیر جعفری – انتشار: روح اله صائب

انتهای پیام /*


اجتماعی


جلسه شورای شهر


شهرستان ری


میراث فرهنگی