اخبار گردشگری

حفظ ساختار طبیعی شهر گردشگری سرعین در اولویت قرار دارد

عاطف ناصری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در دوسه دهه گذشته بدون آینده نگری و در نظر گرفتن ملاحظه های لازم مجوزهای بلند مرتبه سازی با کاربری های گوناگون و اغلب برای اسکان مسافران شامل هتل و هتل آپارتمان به شکل بی رویه در سرعین صادر و با خارج نمودن این شهر از خصوصیات طبیعی ؛ آسیب فراوانی به دورنمای آن وارد شده است.
وی اظهار کرد: در نقاطی مانند سرعین که دارای قابلیت فراوان گردشگری هستند صدور مجوز برای اجرای هر طرح باید با دقت و حساسیت بیشتر انجام شود تا خواسته و ناخواسته به طبیعت آنها که اکنون در جهان مورد علاقه و توجه گردشگران است لطمه وارد نشود.
ناصری یادآوری کرد: بسیاری از گردشگران و به خصوص گردشگران خارجی که برای استفاده از ظرفیت های سیاحتی منطقه به سرعین می آیند تشنه دیدن مناظر بکر و قرار گرفتن در فضای آرامش بخش طبیعت و استفاده از انواع خوراکی های طبیعی و سنتی محلی این شهر هستند.
وی افزود: در چهار سال گذشته از گسترش بی رویه شهر سرعین با قاطعیت جلوگیری و سعی شده تا آنجا که ممکن است از وارد آمدن لطمه به بافت طبیعی مانند چشم اندازهای بسیار دلپذیر و هوای فرح بخش این شهرستان پیشگیری شود..
او ادامه داد : البته این رویکرد به هیچ وجه با پیشرفت و توسعه و استفاده از زیرساخت های مدرن تناقض ندارد چون در دنیای کنونی توسعه به مفهوم پایدار آن مطرح است به گونه ای که استفاده از فن آوری های نوین در هر زمینه ای در جای خود و بدون لطمه زدن به طبیعت و محیط زیست رویدادی مفید است.
فرماندار سرعین همچنین به اقدام ها برای تبدیل روستای ایردموسی مرکز بخش سبلان به شهر نیز اشاره کرد و افزود: این امر در مراحل نهایی خود است و در طرح های توسعه ای این شهر نیز تلاش خواهد تا آسیبی به بافت بومی و گردشگری ان وارد نشود.
شهرستان سرعین در ۲۵ کیلومتری غرب شهر اردبیل و در دامنه کوه ۴۸۱۱ متری سبلان با داشتن دهها چشمه، استخر، مجتمع های آب معدنی و طبیعت زیبا و هوای کم نظیر سالانه بیش از ۶میلیون نفر مسافر ایرانی و جهانگرد خارجی را پذیراست.
خبرنگار: مسعود وسیله ** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
۶۰۱۹/۶۰۱۶

انتهای پیام /*


فرهنگی


طبیعت


گردشگری


سرعین