اخبار گردشگری

قبرستان ارامنه تیران و کرون ساماندهی می شود

‘ محسن مظاهری ‘ روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: قبرستان ارامنه تیران و کرون در روستای کردعلیا واقع در بخش کرون این شهرستان متعلق به دوران صفویه است.
وی بیان کرد: ساماندهی این قبرستان تاریخی پس از برگزاری جلسه مسئولان میراث فرهنگی تیران و کرون با اعضای شورای خلیفه گری استان اصفهان انجام خواهد شد.
سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تیران و کرون با اشاره به اینکه روستای کردعلیا این شهرستان به عنوان یک روستای گردشگری معرفی شده است، گفت: شهر زیرزمینی، قبرستان ارامنه، طبیعت زیبا، چشمه آب و کوهستان های متنوع از جمله ظرفیت های گردشگری این روستا است.
مظاهری خاطرنشان کرد: شرکت تعاونی گردشگری کردعلیا به منظور رونق گردشگری در این روستا به همت اهالی، دهیاری و اعضای شورای اسلامی روستا تا پایان امسال تاسیس و تمام موضوعات مربوط به توسعه زیرساخت ها و جذب گردشگر از طریق این شرکت تعاونی انجام می شود.
وی یادآور شد: شرکت تعاونی گردشگری برای روستاهای جاجا و خمیران نیز برای توسعه گردشگری در این روستاها تشکیل می شود.
سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تیران و کرون در خصوص ظرفیت های گردشگری این شهرستان گفت: سالانه بیش از ۱۰ هزار گردشگر به روستاهای این شهرستان سفر می کنند اما به دلیل نبود زیر ساخت هایی مانند اقامتگاه، سفر گردشگران به این روستاها یک روزه است.
وی با اشاره به اینکه برای راه اندازی اقامتگاه های بومگردی تسهیلات بانکی ارائه می شود از ساکنان روستاهای شهرستان تیران و کرون که از ظرفیت های گردشگری برخوردارند خواست با مراجعه به اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان تیران و کرون نسبت به دریافت این تسهیلات جهت توسعه زیرساخت های گردشگری در روستا اقدام کنند.
مظاهری اضافه کرد: امسال بیش از ۲ هزار گردشگر از شهر زیر زمینی روستای کردعلیا شهرستان تیران و کرون دیدن کرده اند.
به گزارش ایرنا روستاهای تاریخی تیران و کرون دارای جاذبه های خاص گردشگری هستند که قلعه تاریخی، حمام، مسجد و خانه‌های قدیمی روستای جاجا نمونه ای از این ظرفیت ها است.
روستای کرد علیا یکی دیگر از روستاهای این شهرستان است که دارای ظرفیت های گردشگری از چشمه شاهی، قبرستان ارامنه، دست کن ها و شهر زیرزمینی می باشد .
شهرستان تیران و کرون با ۱۵ اثرملی تاریخی دارای سابقه ای بیش از ۶ هزار سال است و با ۷۱ هزار نفر جمعیت در ۴۵ کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.
ت. ۷۱۳۱ / ۲۰۹۳ ** خبرنگار: اکبر مهدی زاده – انتشار دهنده :

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


قبرستان ارامنه کرد علیا


تیران و کرون