اخبار گردشگری

میزبانی جشنواره فجر صنایع دستی از ۴۰۰ اثر اصیل

به گزارش خبرنگار ایرنا، بهمن نامور مطلق عصر یکشنبه در آیین گشایش دومین جشنواره فجر صنایع دستی و هنرهای سنتی که در خانه هنرمندان با حضور مجید رجبی معمار مدیر خانه هنرمندان برگزار شد، افزود: این رویداد، جشنواره جشنواره ها است.
وی ادامه داد: معدل و برگزیده ای از همه زحمات و خلاقیت های خانواده صنایع دستی کشور در طول یک سال اخیر در این رویداد مهم به نمایش گذاشته می شود.
نامور مطلق ادامه داد: ۴۰۰ اثر ممتازی که در گالری های این جشنواره به نمایش در آمده آثار کاربردی هستند که با نیازهای روز جوانان مطابقت دارند.
وی تاکید کرد: هفت داور برجسته آثار جشنواره را ارزشیابی خواهند کرد و در مراسم اختتامیه برندگان شناخته خواهند شد.
نامور مطلق گفت: از اینکه جشنواره فجر صنایع دستی شناخته تر شده خوشنودیم، این یک فرصت برای هنرمندان اصیل ایرانی است و فرصت برقراری ارتباط مردم با هنرمندان را آسانتر می کند.
معاون صنایع دستی کشور تصریح کرد: از آنجایی که خانه هنرمندان ایران از دیرباز محلی برای ارائه هنرهای مدرن معاصر است، برگزاری این جشنواره در این مکان یک گفت وگوی مفید برای هنرمندان صنایع دستی و هنرهای تجسمی پدید می آید که اتفاق مبارکی است.
وی ضمن ابراز گلایه از بودجه اختصاص داده شده و نحوه پوشش رسانه ای جشنواره فجر صنایع دستی یادآور شد: جشنواره فیلم فجر حدود ۱۵ میلیارد تومان اعتبار دریافت می کند، برای جشنواره تجسمی ۵ / ۱ میلیارد تومان تخصیص می یابد، اما مجموع هزینه برگزاری فجر صنایع دستی کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان است و این امکان فعالیت های تبلیغی ما را محدود می کند و امیدواریم با نهادینه شدن این جشنواره در سال های آینده از نظر اعتباری نیز توجه ویژه ای به آن شود.
دومین جشنواره فجر صنایع دستی و هنرهای سنتی از یکم بهمن ماه به مدت ۱۰ روز در خانه هنرمندان ایران برگزار می شود.
فراهنگ ** ۳۰۷۹ ** ۱۵۴۰ ** خبرنگار: علی اسدی* انتشار: امید غیاثوند

انتهای پیام /*


فرهنگی


صنایع دستی فجر ۹۶


نامور مطلق


فجر