اخبار گردشگری

عضو شورای شهر تهران: سازمان میراث فرهنگی با تخریب ساختمان ضلع شمالی پلاسکو مخالف است

به گزارش ایرنا، افشین حبیب‌زاده عضو شورای شهر تهران در پایان سی و نهمین جلسه شورای پنجم شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت ساخت و ساز ساختمان جدید پلاسکو اظهار کرد: مباحثی درباره ساخت ساختمان جدید پلاسکو مطرح می‌شود که از جمله آنها تخریب ضلع شمالی ساختمان است، این در حالی است که سازمان میراث فرهنگی نسبت به این موضوع مخالفت خود را اعلام کرده است.
وی با بیان اینکه در این شرایط ساختمان شمالی پلاسکو حدود یک سال دوام آورده و بدون هیچ مشکلی ساکنان در آن مستقر هستند، تصریح کرد: طی یک سال گذشته هیچ اتفاقی نیفتاده و حداکثر ۶ ماه زمان لازم است تا این ساختمان بازسازی شود و اگر تخریب صورت گیرد ظلم بزرگی در حق ساکنان ساختمان ضلع شمالی رخ داده است.
حبیب‌زاده با بیان اینکه کارشناسان این ساختمان را بررسی کرده و مشکلی در آن وجود ندارد، گفت: نظام مهندسی ایمنی این ساختمان را تایید کرده و باید سوال شود که بنیاد مستضعفان چه اصراری مبنی‌بر تخریب این ساختمان دارد.
وی با بیان اینکه شهرداری صادر کننده پروانه است و بر اساس درخواست مالک پروانه صادر می‌کند، عنوان کرد: اینکه اعلام شود ساختمان باید تخریب شود غیر ممکن است زیرا این ساختمان در حریم مدرسه ژاندارک است و میراث فرهنگی مخالفت خود را با آن اعلام کرده است.
خبرنگار: مهدی مقدر**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/۹۳۴۳/۷۲۴۴//۱۳۴۸

انتهای پیام /*


اجتماعی


شورای شهر تهران


حبیب زاده