اخبار گردشگری

عضویت منطقه آزاد قشم در سازمان گردشگری جهانی در دستور کار قرار می گیرد

به گزارش ایرنا، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم که در راس هیاتی به اسپانیا سفر کرده است، روز جمعه در دیدار با مدیران ارشد سازمان جهانی گردشگری ضمن معرفی هفت منطقه آزاد کشورمان و نقش این مناطق در اقتصاد ایران، گفت: قشم با یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع وسعت به عنوان بزرگترین جزیره غیر مستقل جهان از ۲۲ کشور جهان بزرگتر است و جمعیت حدود ۱۵۰ هزار نفری آن در سه شهر و ۶۷ روستا زندگی می کنند.
حمیدرضا مومنی از امکانات فرودگاهی، اسکله های مسافری و باری، گمرک، نفت و گاز، سواحل بکر برای استفاده در حوزه گردشگری دریایی و هوایی، موقعیت ارزشمند شیلاتی با فعالیت چند مزرعه پرورش میگو و تولید ماهی در قفس به عنوان بخشی از مزیت های منطقه آزاد قشم نام برد.
وی گفت، نیاز نداشتم گردشگران خارجی برای اخذ ویزا، معافیت ۲۰ ساله برای فعالان اقتصادی، دسترسی آسان به آب های بین المللی، داشتن اسکله ای منحصر به فرد برای پهلو گیری شناورهای اقیانوس پیما بدون نیاز به لایروبی و سایت سوخت رسانی به شناورهای عبوری از خلیج فارس از دیگر امکانات منطقه آزاد قشم
است.
رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد قشم در این دیدار از راه اندازی ایرلاین اختصاصی قشم (Fly Qeshm) برای تبدیل مسافر به گردشگر در این جزیره خبر داد و افزود: با رفع چالش های پیش روی حوزه گردشگری قشم همچون هزینه های بالای سفر که بخش عمده ای از آن به حوزه حمل و نقل مربوط می شود، تلاش می شود تا شمار گردشگران خارجی قشم افزایش یابد.
سازمان منطقه آزاد قشم از نخستین روزهای امضای برجام اقدامات گسترده ای را برای جذب سرمایه گذار در این جزیره انجام داد که حضور هیات های اقتصادی دولتی و بخش خصوصی از ایتالیا، آلمان، فرانسه، ژاپن، چین به ویژه سفر استاندار گوانگ جونگ چین به این منطقه از جمله آنهاست.
سرمایه گذاری فرانسوی ها با مشارکت بومیان جزیره قشم در بخش شیلات، ساخت نیروگاه ۱۰ مگاواتی خورشیدی توسط سرمایه گذاران ایتالیا و آلمان، حضور تیم آژانس همکاری های بین المللی ژاپن (جایکا) در طرح های گردشگری، برنامه چینی ها برای مشارکت در چند طرح عظیم صنعتی بخشی از دستاوردهای امضای برجام در قشم است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در این دیدار، از «ژئوپارک جهانی قشم» به عنوان تنها ژئوپارک خاورمیانه و یکی از مزیت های مهم جذب گردشگر در این جزیره نام برد و با اعلام اینکه قشم منطقه انتخاب شده برای آزمایش طرح گردشگری حلال در ایران است، افزود: این سازمان آمادگی دارد میزبان یکی از اجلاس های سازمان گردشگری جهانی در بخش حلال باشد.
شو جینگ با استقبال از این موقعیت جزیره قشم، اظهار امیدواری کرد با بررسی جوانب کار و فراهم شدن امکانات مورد نیاز، اجلاس گردشگری حلال سال آینده در منطقه آزاد قشم برگزار شود.

** عضویت قشم در سازمان گردشگری جهانی
عضویت منطقه آزاد قشم در سازمان گردشگری جهانی از دیگر مباحث دیدار مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با نماینده تام الاختیار دبیرکل سازمان جهانی گردشگری و رئیس منطقه ای آسیا و اقیانوسیه بود که شو جینگ قول داد برای بررسی و ورود قشم به این مجموعه جهانی اقدامات لازم را با سرعت در دستور کار قرار دهد.
شو جینگ از این دیدار به عنوان یک دیدار تاریخی و نقطه عطفی برای ایجاد تحول در صنعت گردشگری جزیره قشم نام برد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم روز پنجشنبه (۲۸ دی ماه ) با مدیران ارشد شرکت ایر نوستروم این کشور در شهر والنسیا مذاکراتی را برای حضور کارشاسان این شرکت در زمینه تعمیر و نگهداری ۱۰ فروند هواپیمای سی.آر.جی ۹۰۰ که سازمان منطقه آزاد قشم از کانادا برای راه اندازی ایرلاین اختصاصی خریداری کرده، انجام دادند.
اروپام *۴*۴۹۱*شبس*۱۶۱۳*انتشار دهنده: عبدالله غفاری

انتهای پیام /*


فرهنگی


سازمان جهانی گردشگری


اسپانیا


قشم