اخبار گردشگری

تحقق جذب ۲۰میلیون گردشگر نیازمند هم افزایی بخشهای دولتی وخصوصی است

به گزارش ایرنا، وی روز جمعه در حاشیه سفر به مادرید پایتخت اسپانیا برای حضور در سی و هشتمین نمایشگاه گردشگری فیتور، با بیش از ۶۰ تن از تورگردانان ایرانی مقیم مادرید و شرکت های ایرانی حاضر در این نمایشگاه دیدار و گفت وگو کرد.
مونسان در این نشست تصریح کرد: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مصمم است تمام امکانات و توان خود را برای حمایت از بخش گردشگری و توسعه آن به عنوان منبع تولید ثروت و اشتغال بسیج کند.
وی همچنین ضمن تمجید از حضور فعال و جذاب شرکت های ایرانی در نمایشگاه فیتور، به تورگردانان توصیه کرد، از نوآوری و ابتکارات خارجی در همه زمینه ها برای ارتقای جایگاه ایران در صنعت گردشگری بهره گیری کنند.
«محمد حسن فدایی فرد» سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا نیز اظهار داشت، در فضای پسابرجام، جذب سرمایه گذاران خارجی در بخش های هتل سازی، نوسازی هتل ها، تبدیل اماکن تاریخی به مجموعه های اقامتی و گردشگری و احداث تفرجگاها در کنار جذب گردشگران خارجی به یکی از اولویت های نمایندگی های خارج کشور برای تحقق اقتصاد مقاومتی تبدیل شده و در این زمینه دستاردهای خوبی حاصل شده است.
سفیر کشورمان با اشاره به سه برابر شدن سفر گردشگران اسپانیایی به ایران و تسهیلاتی که در این زمینه فراهم شده است، از ارتقای حضور کمی و کیفی ایران در نمایشگاه فیتور در سال های اخیر قدردانی کرد.
فدایی فرد با اشاره به حضور مقر سازمان جهانی گردشگری در مادرید، بر اراده سیاسی مقامات اسپانیایی و سازمان جهانی گردشگری در مساعدت با ایران برای توسعه صنعت گردشگری و قرار گرفتن در جایگاهی که شایسته آنست، تأکید کرد.
در این نشست چند تن از مدیران شرکت های گردشگری نظرات خود را در مورد حضور هرچه بهتر شرکت های جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه فیتور بیان کردند.
نمایشگاه فیتور مادرید به عنوان یکی از نمایشگاه های اصلی و مهم صنعت گردشگری جهان طی روزهای ۲۷ دی ماه الی اول بهمن ماه سالجاری در مساحتی به وسعت بیش از ۶۵ هزار متر مکعب و با حضور ۱۰ هزار شرکت از بیش از ۱۶۵ کشور جهان برگزار می شود و حدود ۲۴۵ هزار نفر از جمله ۱۳۴ هزار نفر از متخصصان بخش گردشگری از آن بازدید می نمایند.
اروپام *۴*۴۹۱*شبس**انتشار دهنده: عبدالله غفاری

انتهای پیام /*


کلیات


گردشگری


اسپانیا


سازمان میراث فرهنگی