اخبار گردشگری

گام بلند ملایری ها برای همدان ۲۰۱۸

به گزارش ایرنا، ملایر به عنوان یکی از شهرهای جنوبی استان همدان واقع در ۷۵ کیلومتری مرکز استان، بیش از ۳۴۰ اثر تاریخی، فرهنگی و گردشگری را در خود جای داده و از هم اکنون آماده نقش آفرینی در ۲ رویداد مهم همدان ۲۰۱۸ است تا بتواند یکی از مقصدهای مهم گردشگران جهان به پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین باشد.
در این میان شاید بخش خصوصی همت والاتری را برای سهم خواهی از این رویداد مهم دارد و در کنار بخش دولتی می کوشد تا هر اندازه با بهره گیری از ظرفیت های موجود، برای ماندگاری بیشتر و افزایش مدت اقامت گردشگران در این خطه از جنوب استان همدان با جمعیتی بیش از ۳۰۰ هزار نفر، فرصت ایجاد کند؛ فرصتی های طلایی که صنعت گردشگری تشنه آن است.
با وجود اینکه حدود ۲۰۰ اثر تاریخی و طبیعی ملایر در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده، بیش از ۲۵ اثر آن شاخص است و ۲ اثر تاریخی ارگ باستانی نوشیجان و شهر زیرزمینی سامن کاندیدای ثبت جهانی است.
اما برای توسعه زیرساخت ها و امکانات رفاهی و اقامتی و ماندگاری بیشتر گردشگران و خانواده ها که مولفه تعیین کننده ای در تعیین مقصد گردشگری هستند، باید تلاش وافری داشت، اتفاقی که امروز یک فعال صنعت گردشگری در بخش خصوصی دلسوزانه برای توفیق همدان ۲۰۱۸ گام برداشته و احداث بزرگترین شهر بازی مسقف استان و غرب کشور را در کمترین زمان ممکن در دستور کار خود قرار داده است.
در این راستا دبیر کمیسیون گردشگری استان همدان روز پنجشنبه در نشست هم اندیشی با خبرنگاران، همدان ۲۰۱۸ را بزرگترین رویداد این استان در سال جاری برشمرد و افزود: باید تمام ظرفیت های موجود را برای موفق برگزار شدن این ۲ رویداد مهم به کار بگیریم.
امین ابوالقاسمی با مهم برشمردن نقش بخش خصوصی در توسعه صنعت گردشگری، افزایش مدت اقامت گردشگران در استان و شهرستان را بویژه در رویداد همدان ۲۰۱۸ اولویتی مهم دانست و گفت: با تمام توان درصدد استفاده از تمامی زیرساخت ها، امکانات رفاهی و اقامتی و توسعه این فضاها با کمک بخش خصوصی هستیم تا بتوانیم در این رویداد مهم موفق عمل کنیم.
وی ملایر را دارای ظرفیت ها و قابلیت های بسیار خوب گردشگری دانست و بیان کرد: برای معرفی بیشتر این آثار و افزایش مدت زمان ماندگاری گردشگران در این شهرستان، درصدد احداث بزرگترین شهر بازی مسقف با تمامی تجهیزات و امکانات لازم در ۲ هزار مترمربع زمین و حجم سرمایه گذاری افزون بر ۶۰ میلیارد ریال هستیم.
ابوالقاسمی ادامه داد: عملیات اجرایی این طرح بزرگ گردشگری دهه فجر امسال در ملایر آغاز می شود و طبق برنامه زمابندی و در صورت همراهی و حمایت مسئولان و فراهم شدن زیرساخت ها، طی حدود ۶ تا هشت ماه به بهره برداری می رسد.
وی ایجاد کافی شاپ مجلل، مجموعه فود کورن، باشگاه ورزشی بیلیارد یا بولینگ، مجموعه ای از رستوران ها و سایر فضاهای رفاهی را از بخش های این شهربازی مسقف عنوان کرد و افزود: بیشتر تجهیزات این شهربازی خریداری شده و طبق استانداردهای روز جهان است.
ابوالقاسمی همچنین به ایجاد غار آکواریوم در کنار شهربازی مسقف اشاره و بیان کرد: این مجموعه در فضایی به مساحت یک هزار و ۵۰۰ مترمربع با اعتباری افزون بر ۲۰ میلیارد ریال احداث می شود که عملیات اجرایی آن همزمان با شهربازی آغاز می شود.
وی گفت: غار آکواریوم دارای یک فضای مصنوعی زیست محیطی با ماهی های آب شور و آب شیرین است که دارای یک جذابیت بالا برای گردشگران و خانواده ها است و به طور قطع شب ماندگاری را برای بازدید کنندگان به همراه دارد.
وی با بیان اینکه ایجاد این مجموعه بزرگ گردشگری می تواند در رویداد همدان ۲۰۱۸ نقش آفرینی کند، افزود: هدف ما در این رویداد جذب بیشتر گردشگران با ارایه بهترین خدمات با تخفیف های لازم و معرفی آثار و جاذبه های گردشگری این استان است.
ابوالقاسمی در عین حال نزدیک بودن جاذبه های تاریخی و طبیعی استان همدان به یکدیگر را از مزیت های مهم برای گردشگران برشمرد و گفت: به طور حتم وجود اینگونه امکانات و زیرساخت های گردشگری و رفاهی بهتر می تواند جذابیت های لازم را برای بازدید گردشگران فراهم کند.
وی خواستار حمایت های بیشتر مسئولان از بخش خصوصی و سرمایه گذاران بویژه در حوزه گردشگری شد و اظهار کرد: سرمایه گذاری در حوزه گردشگری، خدمات آنی به همراه دارد و به طور قطع با سود همراه است و می توان به مرور زمان شاهد مزایای سرمایه گذاری در این بخش بود.
رئیس انجمن صنفی مجتمع ها و سفره خانه های استان همدان بر ضرورت همراهی و تلاش رسانه ها در معرفی رویداد همدان ۲۰۱۸ و کمک برای موفق برگزار شدن این رویداد تاکید کرد و افزود: تمامی بخش ها، نهادها و ظرفیت ها باید در کنار هم برای این ۲ رویداد مهم تلاش کنیم.
ابوالقاسمی با اشاره به برگزاری نمایشگاه گردشگری تهران از سوم تا ششم بهمن ماه امسال در محل نمایشگاه های بین المللی تهران گفت: در اقدامی ارزشمند و بی سابقه و با توجه به انتخاب همدان به عنوان پایتخت گردشگری آسیا، سالنی به متراژ ۲ هزار مترمربع به استان همدان اختصاص داده شد.
وی ادامه داد: ۲۵۰ مترمربع از این فضا در اختیار شهرستان ملایر قرار گرفت تا بتوانند غرفه های مناسبی برای صنایع دستی همچون مبل و منبت و سوغات این شهرستان ایجاد و در راستای معرفی هر چه بیشتر توان گردشگری ملایر به عنوان شهر ملی منبت تلاش کنند.
ابوالقاسمی خواستار حضور جدی فعالان حوزه مبل و منبت و بازدید مسئولان از این نمایشگاه شد و بیان کرد: همه باید برای توسعه صنعت گردشگری و تداوم آن بویژه در رویداد مهم و جهانی همدان ۲۰۱۸ تلاش کنیم.
همدان در سال ۲۰۱۸ میلادی میزبان ۲ رویداد مهم بین المللی است که با توجه به انتخاب این استان به عنوان پایتخت گردشگری آسیا در سال ۲۰۱۸ میزبان ۵۰۰ عضو از بیش از ۱۵۰ کشور وابسته با سازمان جهانی گردشگری و همچنین میزبان وزرای خارجی ۳۴ کشور آسیایی است.
ملایر در ۷۵ کیلومتری جنوب شهر همدان در مرکز استان در غرب کشور واقع شده است و دارای بیش از ۳۴۰ اثر تاریخی و طبیعی است.
۷۵۲۸/۲۰۹۰
گزارش از: معصومه موسوی**انتشار دهنده: سعید زارع کندجانی

انتهای پیام /*


فرهنگی


همدان۲۰۱۸


ملایر


شهربازی مسقف