اخبار گردشگری

بخشدار مرکزی مهریز: توسعه صنعت گردشگری روستایی اشتغالزاست

مهدی دهقانی زاده روز پنجشنبه در نشست کارگروه توجیهی و دوره آموزشی گردشگری روستایی که با حضور دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستاهای مهریز برگزار شد، افزود: احیا و مرمت آثار تاریخی یکی از عوامل موثر در جذب گردشگر است.
وی ادامه داد: سال های اخیر برای احیای بناهای تاریخی و فرهنگی در روستاها با پیگیری مسوولان و اختصاص اعتبار، فعالیت های خوبی انجام شد، این کار با تلاش دهیاران و با همکاری اعضای شوراها ادامه دارد.
بخشدار مرکزی مهریز اظهار کرد: سند توسعه شهرستان بر اساس توجه خاص به موضوع گردشگری تدوین شد که شامل مناطق روستایی نیز می شود و باید برای اجرایی شدن آن بهتر و بیشتر تلاش کرد.
دهقانی زاده یادآور شد: در روستاهای مهریز آثار تاریخی زیادی وجود دارد که با استفاده و بهره برداری از آنها می توان به توسعه منطقه کمک کرد و زمینه جذب گردشگران بیشتری را به منطقه فراهم کرد.
وی به اهمیت برگزاری دوره های آموزشی برای دهیاران و اعضای شوراها در خصوص اهمیت موضوع برای توسعه صنعت گردشگری و اجرایی شدن سند توسعه شهرستان تاکید کرد.
همچنین رئیس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری مهریز گفت: تاکنون ۶۰۰ اثر تاریخی و فرهنگی شهرستان شناسایی شده که از این تعداد ۹۵ اثر در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
علی اصغر صمدیانی، افزود: هم اکنون روستاهای ارنان و سریزد به عنوان مناطق نمونه گردشگری و روستاهای هرفته ، مدوار ، منشاد و بنادک سادات جزو روستاهای هدف گردشگری هستند.
از جمعیت ۵۰ هزار نفری مهریز ۳۵ درصد در پنج دهستان ارنان ، خورمیزات ، تنگچنار ، بهادران و میانکوه در ۱۴۰ روستا زندگی می کنند.
مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.
۷۵۳۶/ ۲۰۴۷/ خبرنگار:کاظم سبحان زاده**انتشار: عباسقلی اشکورجیری

انتهای پیام /*


فرهنگی


صنعت گردشگری


روستایی


مهریز